Makale Detay:
 


Bırakın turizmi yapmayı turizmi yazarken dahi makro düşünmek gerekiyor. Batman turizmini Türkiye’nin stratejik turizm hedeflerinden ayrı tutmak imkansız. Kısacası Batman demek Türkiye turizminin büyük bir parçası demek Gerek sahip olduğumuz doğa, kültürel ve tarihi miras gerekse genç, dinamik ve aktif yapımız bizi sürdürülebilir turizm olgusunu vazgeçilmez parçası kılıyor. Nasıl ki küresel ekonomik görünümü ve ülkemiz ekonomisinin mevcut durumu turizmi önemli kılıyorsa sürdürebilir turizm olgusu yaratılması da Türkiye turizminin geleceği için olmaz çok önemlidir.  Sürdürebilir turizm olgusunun yaratılmasında ise Anadolu da oluşturulacak yeni turizm destinasyonları ön plana çıkıyor. Bu destinasyonların başında bir Batmanlı olarak Batman’ı çok önemli bir konumda görüyorum.  Küresel ekonomideki son gelişmeler turizm ve ülke ekonomisini önemli kılarken Batman’ı da ülke turizminin önemli bir paydaşı durumuna getiriyor. Güneydoğu Anadolu bölgesinin en büyük 4.kenti olarak gerek bölgenin gerekse ülkemiz ekonomisinin gelişimi için Batman da turizmi geliştirmek zorundayız. Turizmin gelişimi için ise; öncelikle mikro düşünmekten vazgeçip makro stratejik hedefler belirlemeli ve çalışmalarımızı bu doğrultuda yürütmeliyiz. Bu stratejik hedefleri Türkiye 2023 vizyonu paralelinde aşağıdaki başlıklar dahilinde yürütebiliriz.



Batman’da kaliteli otelcilik hizmeti veren konforlu otellerimizin sayısı hızla artmaktadır.

Aynı paralelde bu tesislerde istihdam edilen iş gücü turizm ve otelcilik eğitimi almış ve turizm tecrübesine sahip iş görenlerden oluşturulmalıdır. 



Ulusal ve uluslararası turizm fuarlarını ve etkinliklerini katılarak proaktif bir çalışma ile şehrimizin tanıtımısağlanmalıdır. 

Fuarlarda mevcut tanıtım stratejisi stabil bir yaklaşım sergilemektedir



Mülki idare başta olmak üzere şehrimizin tüm turizm dinamikleri bir araya getirilmeli şehrimizin turizmde tanıtımı takım ruhu anlayışında bir bütün olarak gerçekleştirilmelidir.



Türkiye turizm stratejisinin en büyük dinamiği olan sürdürülebilir turizm olgusunu Batman’da da faaliyete geçirilmesi amacıyla alternatif turizm türlerine ve bölgelerinin tanıtımına önem verilmelidir.



1 trilyon dolara yaklaşan dünya turizm pastasından pay alabilmek için şehrimizin daha güçlü bir ekonomik yapıya daha huzurlu bir ortama kavuşması bizlerin hedefi ve arzusudur.

Bu nedenle Batmanı ziyaret eden ya da etmeyi planlayan potansiyel kitleden bizi anlamasını beklemek yerine biz Batman’ı anlatmalı ve turizm sinerjisini oluşturmalıyız.



Kısacası güvenli ve huzurlu kent algısını mutlaka oluşturmalıyız.



Batman’ı marka kent yapabilmek için gerekli olan tanıtım pazarlama ve PR faaliyetlerine hız kesmeden devam etmeli markalaşmak istediğimiz ürünler ile markette rekabet etmeliyiz.



Tüm kentin turizm olgusu etrafında toplanmasını sağlamalı “turizmde marka kent “ olmayı hedef olarak belirlemeliyiz. 



Şehrimizde turizm alt yapısını iyileştirmeli ve altyapı eksikliklerimizi ivedilikle gidermeliyiz.

Batman üniversitesi ile profesyonel konaklama hizmeti sunan turizm işletmelerimiz sektörde özel sektör ile akademik iş birliğinde birlik içinde olmalıdır.



Şehrimiz ivedi olarak uluslararası ölçekte bir fuar ve kongre merkezine kavuşturulmalı 



 



Tüm şehir ve turizm dinamiklerimiz bir araya geldiğinde Batman’ın turizmde hak ettiği yere geleceğine canı gönülden inanıyorum

 . 

Birlik beraberlik içinde olarak Batman’ın ve Batman turizminin gelişimi için çalışmalıyız.. Bu bağlamda Batman Turizm dinamiklerini oluşturan başta mülki idare olmak üzere tüm kamu kurum ve kuruluşlarını, özel sektör temsilcilerini ve tüm sivil toplum kuruluşlarına teşekkür ediyorum . Fakat turizmde başarılı olmak için kat etmek zorunda olduğumuz çok uzun bir yol olduğunu hatırlatmadan geçemeyeceğim.



HÜSEYİN ASLAN



 Güneydoğu Anadolu Bölgesi Turizm ve Otel İşletmecileri Birliği Başkanı





 



 



 

Misafir Avatar
İsim
E-Posta
Başlık
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.