?>

Klima şikâyetleri arttı

Yaz döneminde klima şikayetleri yüzde 363 arttı: Fazla enerji tüketiyor

GÜNDEM - 2 yıl önce

Çözüm platformu Şikayetvar, klima sektörüyle ilgili verilerini paylaştı. Klimalarla ilgili şikayetler yaz döneminde yüzde 363 artarken, tüketicilerin en çok şikayet ettiği konu enerji tüketimi oldu. Verilere göre temmuz ayı 4.066 şikayet sayısıyla şikayetlerin zirve yaptığı ay oldu.
Türkiye, yaz döneminde mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklığı nedeniyle kavurucu günler yaşıyor. Sıcak ve bunaltıcı havalar tüketicilerin klima kullanımının artışına da beraberinde getirdi. Çözüm platformu Şikayetvar, klima sektörünü mercek altına aldı. Açıklanan veriler, 2022’nin ay dönemiyle (Haziran, Temmuz, Ağustos) 2023’ün aynı dönemi karşılaştırıldığında şikayetlerin yüzde 363 arttığını gösteriyor. Tüketicilerin klimayla ilgili en çok şikayet ettiği konuların başında enerji tüketimi gelirken, klima montajında sorun yaşanması, yetkili servisin zamanında randevuya gelmemesi öne çıkan diğer konular oldu.
TEMMUZ AYINDA ZİRVEYİ GÖRDÜ
Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıktığı, bazı şehirlerde sıcaklık rekorlarının kırıldığı şu günlerde klima kullanımı artıyor. Şikayevar verilerine göre, bu dönemde klimalayla ilgili şikayetlerin yükselişte olduğu gözlemleniyor. Klima sektörüyle 2022’in yaz döneminde 1.472 olan şikayet sayısı 2023’ün aynı döneminde yüzde 363 artış göstererek 6.811’e yükseldi. 4.066 şikayet sayısıyla Temmuz ayı şikayetlerin zirve yaptığı ay oldu.
2023’ün ilk sekiz ayında toplam 7.665 şikayet geldi
Platformdan yapılan açıklamaya göre, klima sektöründe 2022’de gelen toplam şikayet sayısı 2.390 iken, 2023’ün ilk 8 ayında şikayetler yüzde 221 arttı ve şikayet sayısı 7.665’e ulaştı.
EN ÇOK ŞİKAYET ENERJİ TÜKETİMİNE
Açıklanan verilere göre tüketicilerin klimalarla ilgili en çok çözüm beklediği konu enerji tüketimiyle ilgili oldu. En çok şikayet edilen diğer konularsa şöyle sıralandı: Klima montajında sorun yaşanması, yetkili servisin randevuya gelmemesi, servisin ürün arızasında ilgisiz ve yetersiz kalması, cihazın alındıktan çok kısa bir süre sonra arızalanması. 
Haftanın Öne Çıkanları

Dicle'ye yeni baraj!

2023-08-22 16:50 - GÜNDEM

Belediye'de müdürler değişti

2023-08-21 21:15 - GÜNDEM

İkinci kez ev sahipliği yapıyor

2023-08-24 16:50 - TEKNOLOJİ

Barış yemeğinde kan aktı: 23 yaralı

2023-08-21 11:58 - GÜNDEM

Tarlada atanamayan öğretmen var

2023-08-25 16:25 - SİYASET

Tözeniş: Ek kontenjan adaylara verilen ikinci bir şans

2023-08-22 17:50 - EĞİTİM

İç Denetçi Ahmet Sandal’dan seminer

2023-08-25 16:55 - EĞİTİM

Yüklü tır yan yattı

2023-08-21 14:54 - YEREL

2 yaşındaki çocuk öldü

2023-08-22 11:09 - GÜNDEM

Bu fiyatı kim belirliyor?

2023-08-23 17:36 - GÜNDEM

İlgili Haberler

6 İLİN MİLLETVEKİLİ SAYISI DEĞİŞTİ

12:14 - GÜNDEM

5G İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI

11:53 - GÜNDEM

SOSYAL MEDYA KULLANIMI GÜNLÜK 7 SAATİ BULDU

16:56 - GÜNDEM

SORUŞTURMADA 126 KİŞİ TUTUKLANDI

12:01 - GÜNDEM

30 METRELİK BUZ SARKITLARI OLUŞTU!

15:32 - GÜNDEM

Günün Manşetleri

HIRSIZLIK OLAYLARINA ÇÖZÜM İSTENİYOR

12:41 - YEREL

EVDEN CEPHANELİK ÇIKTI

12:37 - ASAYİŞ

BATMAN ESNAFINA BANKA DESTEĞİ

12:33 - YAŞAM

2 ŞÜPHELİ TUTUKLANDI

12:28 - ASAYİŞ

6 İLİN MİLLETVEKİLİ SAYISI DEĞİŞTİ

12:14 - GÜNDEM