?>

HURDA ARAÇ BİLMECESİNDE SON DURUM

Zekeriya Özcan

1 gün önce

Geçtiğimiz aylarda Milliyetçi Hareket Partisi Milletvekili tarafından meclise sunulan hurda araç yasa tasarısı hala çözüme kavuşmuş değil.
Sunulan bu kanun teklifinde 25 yaş ve üzeri araç sahiplerine ÖTV , şoför esnafına ise hem ÖTV hem KDV muafiyeti gündemde.
Kapsamda 25 yaş altı araç sahipleri ve şoför esnafı düşünülürken  yerli üretim araçların desteklenmesi de amaçlanmakta.
MHP Milletvekilinin açıklamalarına göre eski araçların yenilenerek ekonomiye kazandırılması ve ithalatın azaltılıp yerli araçların öne sürülmesi hem vatandaş hem ülke çıkarlarına katkı sağlayacak.
TÜİK  verilerine göre trafiğe kayıtlı araçların %25 i 21 yaşından büyük
2023 sonu itibari ile TÜİK, trafiğe kayıtlı 28 milyon 740 bin 492 adet araç olduğunu açıkladı.
Bu sayı 2024 yılında 30 milyonun üzerinde.
Açıklanan rakamların %25’ini ise 21 yaş ve üzeri araçlar oluşturuyor.
Hurda araç haberinin yayılması üzerine fırsatçılara ise gün doğdu.
Kanun teklifinin verilmesi  ile birlikte  araç ilanlarında hareketlilik gözden kaçmadı.
Fiyatların yükselişe geçtiği ve 25 yaş üstü araçların arttığı ilan sayfalarında 50 bin ile 150 bin tl arası fiyat değişimleri göze çarptı.
Peki herkesin merakla beklediği teklif son durum nedir ve teklif yasalaşır mı?
Herkesin merakla beklediği soruya kendi bilgi birikimimle  cevap verecek olursam Ülke ekonomisini göz önünde bulundurduğumuzda  bu pek te mümkün olmayacak.
Çünkü ülke ekonomisine katkı sağlayan en önemli kalemlerin başında Otomotiv sektörü geliyor.
Piyasada satılan en düşük sıfır aracın ÖTV’si %80 bandında.
Yani kabaca 1 milyonluk bir aracın  800 bini vergi…
ÖTV muafiyeti demek ülke ekonomisine eksi demek.
Vergi ile yönetilen bir ülkede gelir kaleminin kesilmesi ekonomi yönetimini kötü baltalayacaktır.
ve Nacizane düşüncem hurda yasasının bu görünür ekonomide asla çıkmayacağı yönünde.

 

 

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI