Batman’da 2024 yılının ilk 11 ayında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne toplam 807 bin 494 çağrı yapıldı. Ancak bu çağrıların yüzde 80’i asılsız olduğu belirlendi. 647 bin 519 asılsız çağrı, acil müdahale gerektiren hizmetlerin gecikmesine sebep olurken, sadece 159 bin 975 çağrı ilgili kurumlara yönlendirilerek gerekli müdahaleler sağlandı.
SAĞLIK İLK SIRADA YER ALIYOR
Asıllı çağrıların kurumlara yönlendirilmesinde ilk sırayı Sağlık hizmetleri alırken, Emniyet, İtfaiye, Jandarma, AFAD ve Orman Müdürlüğü sırasıyla takip etti.
REKOR ASILSIZ ÇAĞRI
Yapılan incelemeler sonucunda, bir vatandaşın 4 ayda 11 bin 156 kez asılsız çağrı yaparak rekor kırdığı tespit edildi.
17 BİN 820 TL PARA CEZASI
2024 yılı boyunca, asılsız ihbar yaparak 112 Acil Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere meşgul eden 9 kişiye toplam 17 bin 820 TL para cezası kesildi. Ayrıca, 11 kişinin kimlik tespitine yönelik incelemeler sürüyor.
BİLGİLENDİRME ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, halkı bilinçlendirmek amacıyla kamuya açık alanlarda ve fuarlarda bilgilendirme stantları açtı. Ayrıca mahalle muhtarları ziyaret edilerek asılsız çağrıların zararları ve doğru ihbar yöntemleri konusunda bilgilendirme yapıldı.
DİKKAT ÇAĞRISI
Batman 112 Acil Çağrı Merkezi yetkilileri, asılsız çağrıların kamu hizmetlerini aksattığını belirterek, vatandaşları daha duyarlı olmaya davet etti.