USD
00,00
EUR
00,00
USD/EUR
1,000
ALTIN
0.000,00
BİST
0.000,00

Batman markası Türkiye’ye açılıyor!

Batman markası Türkiye’ye açılıyor!

Batman’ın Türkiye genelinde en büyük eksiklerinden biri olan marka ürün sorunu hiç kimsenin tahmin bile edemeyeceği bir noktandan yükselişe geçti. Yemek sektöründe özellikle etli çeşitlerle bilinen Batman’da “Tostolog” adıyla tost ve kumru yapan işletme, 6 ay gibi kısa bir sürede Türkiye’nin markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

BATMAN MARKASI TOSTOLOG 5 YILDA TÜRKİYE’NİN HER YERİNDE OLACAK

Harita Mühendisliğini bırakıp, ticarete geçiş yapan 29 yaşındaki genç girişimci Mehmet Tanlasi’nin Gap Mahallesinde hizmet veren “Tostolog” işletmesi sosyal medya üzerinde Türkiye’nin her bölgesine ulaştı. Ünlü gurmelerin takibine giren Tostolog’a birçok kentten de bayilik teklifi var. Başarı hikayesini ve hayallerini gazetemize anlatan Tostolog Mehmet Chef; “5 yıl içerisinde Batman markasını Türkiye’nin her yerine yayacaklarını ve malzeme için Batman’da üretim yapacaklarını belirtti. Siz değerli okuyucularımızı, harita mühendisliğini bırakıp hayalleri peşinde koşan ve yolda Batman’ı Türkiye yemek piyasasına koymayı başaran Mehmet Tanlasi’nin hikayesiyle baş başa bırakıyoruz.

MURAT EZGİN: TOSTOLOG MEHMET KİMDİR, BİZE KENDİNİZİ TANITIR MISINIZ?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: 1990 yılında Siirt’in Kurtalan ilçesine bağlı Yakıttepe doğumluyum. İlkokul serüveninden sonra lise yıllarında çeşitli turizm bölgelerinde çalışmaya başlayarak bu mesleğin temelini attım. Akdeniz Üniversitesi Harita Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra hayatımı çeşitli projelerde ve birçok ildeki şantiyelerde geçirdim.

MURAT EZGİN: NAMI TÜRKİYE’YE YAYILMAYA BAŞLAYAN TOSTLARINIZIN HİKAYESİ NEDİR?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Tostlara sevgimizi katıyoruz desek çok klasik olur o yüzden detaya iniyorum. Tostlarda yöresel lezzetler ön planda, yani nerede ne meşhursa o ürünü tostlarda kullanırız. Tostun vazgeçilmezi olan sucuk Afyon’dan gelir ve %100 dana etidir. Baharat detayına inersek baya zamanımı aldı. Farklı baharatlar kullanarak deneme yanılma yöntemine başvurarak, 2 aya yakın bir süre baharatlar üzerinde çalıştım. Bir de el lezzeti dediğimiz bir cümle vardır, ben buna inananlardanım. Çünkü severek yapıyorum, sıkılmıyorum, yorulmuyorum aksine keyif alıyorum.

MURAT EZGİN: HARİTA MÜHENDİSLİĞİNİ BIRAKIP TOST YAPMAYA BAŞLADINIZ, BUNUN NİÇİN NELER SÖYLEYECEKSİNİZ?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Yaklaşık 5 yıl çeşitli projelerde yer aldım. Maddiyatı ve kariyeri bir kenara bırakıp, mutlu olabileceğim bir iş yapmak istedim. Her sabah heyecanla gidebileceğim bir iş ve her akşam yarın olsun diye heyecanla bekleyeceğim bir iş. Üniversite yıllarımda öğrendiğim ve daha öncede yapmayı düşündüğüm işi kurmaya karar verdim. En güzel meslek, en çok keyif aldığınız meslektir bence. Ne giydiğinizin ve ya dışardan nasıl göründüğünüzün önemi yok. İçinizde hissettiğiniz şey en önemlisidir ve şu an mutlu olduğum yerdeyim.

MURAT EZGİN: TOST ÇEŞİTLERİNİN YANI SIRA KUMRU’DA DA İDDİALI MISINIZ?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Aslında tostta olduğum kadar kumruda da iddialıyım. (Gülüyor) Kumru konusuna değinecek olursak, kumru yıllardır İzmir seyahatlerimde vazgeçilmezimdir. Bunun için en önemli şey olan orijinal ekmeği de vazgeçilmezimdir. Çünkü kumru ekmeği nohut mayalıdır ve yapımı emek isteyen bir ekmektir. Biz bu ekmeği hiç bir masraftan kaçınmadan Çeşme’den getirip, Batman halkıyla buluşturuyoruz ve müşterilerimizin memnuniyeti de neredeyse yüzde yüz.

MURAT EZGİN: TOSTOLOG’UN GEÇMİŞİ SADECE 6 AY, BU KADAR KISA BİR SÜREDE NASIL BÖYLE BİR YÜKSELİŞE GEÇTİNİZ?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Evet sadece 6 ay oldu ama bu meslekteki geçmişim yıllara dayanıyor. Kısa süre dediğimiz şey, yıllarımı verdiğim ve keyif alarak yaptığım tecrübeleri barındırıyor. Bu kadar kısa zamanda böyle yükseleceğimi beklemiyordum, ama reklam yatırımlarımız çok oldu. En önemli reklamda,  insanlar arasındaki memnuniyettir. Eğer bu çizgiyi yakalamayı başarırsanız ve insanlar sizden memnun kalmışsa, sizin için ellerinden geleni yaparlar. Sizi bulundukları her ortama taşır ve ortamdakilere sizi anlatırlar. Biz de sosyal medya ve müşterilerimiz üzerinden bu işi en şekilde yaptık, çünkü kalitemize güveniyorduk.

MURAT EZGİN: İŞE İLK BAŞLARKEN 1 AYDA SADECE 3 ADET TOST SATTIĞINIZ SÖYLEMLERİ DOĞRU MU?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Aslında tam olarak 3 olmasa da düşük bir sayıyla başladık, yani yok denecek seviyede bir başlangıçtı. Tabi oturup müşteriyi beklemedik. Denk gelen bütün insanlara dilim döndüğünce hedeflerimi, kullandığım ürünleri, hayallerimi anlattım. Bütün samimiyetimle anlattım, çünkü Tostolog kullanıcı adıyla bir profil açmak başta komik bir durum gibiydi ve başarılı olmasaydı büyük espri kaynağı olacaktı. Gecemi gündüzüme kattım diyebilirim. Tabi bu zor zamanlarda ilk şubemin olduğu yerde spor salonu vardı ve bu spor salonu sahipleri de en az benim kadar emek verdi diyebilirim. Gelen giden bütün üyelerine onlar da hayallerimi anlattı. Buradan da spor salonu sahipleri Ömer Sürme ve Semih Damla’ya sizin vasıtanızla bir kez daha teşekkür ederim.

MURAT EZGİN: TÜRKİYE’NİN ÜNLÜ GURMELERİNİN DİKKATİNİ ÇEKMEYİ NASIL BAŞARDINIZ?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Sosyal medyanın gücü bu kısımda devreye giriyor sanırım. İyi olabilirsiniz, hatta çok çok iyi olabilirsiniz ama sadece iyi ürün hazırlayan biri iseniz, namınız şehriniz de yayılır. Ancak işin içine görsellik ve şovu katarsanız ve iyi bir sosyal medya kullanıcısıysanız, namınızı diğer şehirlere de ulaştırmayı başarabilirsiniz. Çünkü sosyal medyayla, telefon ve bilgisayar gibi iletişim cihazlarıyla herkesin evine kadar girme fırsatınız olur. Tat kadar görsellikte de iddialıysanız, gurmeler kendi aralarında sizi konuşur ve sizi tavsiye ederler. Sanırım bu konuda iyiyiz diyebilirim.

MURAT EZGİN: ŞUAN TÜRKİYE GENELİ YOĞUN BİR BAYİLİK TALEBİ VAR SİZE, BUNUN İÇİN NELER SÖYLEYECEKSİNİZ?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Özellikle batıdan ilgi büyük. Batı illerinin dikkatini çekmeyi başardık. Adıyaman’a ilk şubemiz için anlaştık. Mardin, İstanbul, Bursa, Balıkesir, Bartın, Konya, İzmir, Antalya, Diyarbakır ve Mersin için daha karar vermedik. Alt yapı olarak özellikle malzeme tedarik etme noktasında zeminimizi tam oturtamadık. Ufak bir toparlanmayla 1 ay içinde şubeleşme için anlaşmalarımızı yapıp, yavaş yavaş genişlemeyi düşünüyoruz.

MURAT EZGİN: KURUMSALLAŞMAK ADINA YAPTIĞINIZ ÇALIŞMALAR NEDİR?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Tost aslında her yerde her şehirde var. Ama çağımıza ayak uyduran tostçu, maalesef her yerde bulunmuyor. Biz 20 çeşit tostla başladık. Her kesime hitap edebilecek şekilde bir menü oluşturduk. Eti seven de geliyor, sucuğu, kaşarı veya sebze seveni de geliyor. Menümüz herkesi kucaklıyor. Bu bizi diğer klasik tostçulardan ayıran en önemli ve en büyük özellik.

MURAT EZGİN: BATMAN’A ÖZGÜ TOSTUNUZ VAR MI?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Batman’a özgü tostumuz var tabi. Annelerimizin yıllardır kışlık olarak hazırladığı kavurmadan harika tostlar yapıyoruz ve en çok rağbet gören tost çeşitlerimizin başında geliyor. Bayiliklerimizde de Batman markası olduğumuz için bu tosta Batman ismini vermeyi bile düşünüyoruz.

MURAT EZGİN: TOSTOLOG MARKASI 5 YIL SONRA NE DURUMDA OLUR?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Hep hayalperest olduğum söylenir. Bence ben hayallerine hayatını adamış bir bireyim. Hayallerimde hiç bir zaman sınır yok. 5 yıl sonra değil de 5 yıla kalmadan birçok şehirde bir Batman markası olarak hizmet veriyor olacağız ve 5 yıl sonra birçok alanda kendi ürünlerimizi kendimiz üretiyor olacağız. Bu da merkezi Batman olan markamızın önümüzdeki süreçte istihdam yaratacağını gösteriyor.  

MURAT EZGİN: TÜRKİYE’NİN FARKLI BÖLGELERİNDE MEŞHUR OLAN TOSTÇULAR İÇİN DÜŞÜNCELERİNİZ NELERDİR?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Saygım sonsuz… Sonuçta hepsinin altında büyük emekler yatıyor. Ama bu alanda meşhur olarak adlandıracağımız sayı çok az, hatta bir elin parmağını geçmez. Birçok şehrin tostçuları genelde şehrin ücra köşelerinde veya sanayi sitelerinde oluyor. Yani ailelerin ulaşamayacağı yerler. Bu durumu büyük bir boşluk olarak görüyorum. Bu boşluk hakkıyla yeni şubelerle doldurulursa Türkiye piyasasında güzel isimler olur.

MURAT EZGİN: SON SORUDA BİZE HAYALLERİNİZİ ANLATIR MISINIZ VE BATMAN BU HAYALLERİN NERESİNDE YER ALACAK?

TOSTOLOG MEHMET CHEF: Tostolog’u Türkiye piyasasına vazgeçilmez bir fast - food markası olarak yaymak istiyorum. Belli bir şube kotasına geldiğimizde Batman devreye girmiş olacak. Batman ismiyle özdeşleşecek Tostolog markası. Üretim yoluna girdiğimizde istihdam için büyük bir alan haline gelecek. Yatırımlarımızı doğduğumuz yerde yapmayı düşünüyoruz. Neden Bütün Türkiye’ye yayılan bir Batman markası olmasın. Herkes hayal kurabilir, gerçekleşmesi için aslından hayallerinizin peşinden koşmayı bırakmayın. Unutmayın; başarı, inat ister…

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ