<div>Reel Araştırma & Danışmanlık Şirketi, Batman merkezde yaptığı bir araştırma ile ‘sosyal medya kullanım alışkanlığı’ hakkında çarpıcı bir bilgi sundu. 44 Mahallede 750 kişi ile yapılan saha araştırmasında 18-29 yaş aralığı gençler araştırmanın %52’sini oluşturdu. Reel Araştırma & Danışmanlık Şirketi Genel Müdürü Recep Doğmuş, araştırmaya ilişkin yaptığı açıklamada “18-29 yaş arasındaki Gençlerin internet kullanımına ilişkin davranışları incelendiğinde, internetten yararlanma sıklığının bir hayli yüksek olduğu gözlenmiştir. Sabah uyanır uyanmaz ilk yaptığı işler arasında “sosyal medya hesaplarını (facebook, twitter, instagram vb) kontrol eden 18-24 yaş arası gençlerin oranı %57, 25-29 yaş arası gençlerin oranı ise %17,3’tür. Geriye kalan %25,7’si ise 30 ve üzeri yaş aralığına aittir” dedi.</div> <div>FACEBOOK 1.SIRADA</div> <div>Doğmuş, ayrıca sosyal medya türlerinden en çok facebook kullanıldığını söyledi.</div> <div>Medya türlerinden “ Sosyal medya (facebook, twitter, instagram vb)” kullanım oranı ise %72,5 olduğunu ifade eden Doğmuş “Bu verinin cinsiyete göre dağılımına baktığımızda ise; 18-24 yaş aralığındaki kadınların %63’ü, erkeklerin ise %79,5’i sosyal medya kullanmaktadır. 25-29 yaş aralığındaki kadınların %38,5’i, erkeklerin ise %70,1’i sosyal medya kullanmaktadır. Genç erkeklerin genç kadınlardan daha çok internet kullandığı ve kadınların yaşları ilerledikçe erkeklere oranla sosyal medya kullanımında daha hızlı bir düşüş yaşadığı sonucuna varılmıştır. Sosyal medya kullanımında cinsiyet ayırımına bakmadan eğitim düzeyine göre oranlarsak eğer, lise ve dengi okul mezunları olduğu ve 18-24 yaş aralığındaki gençlerin %76,6’sının, 25-29 yaş arası gençlerin ise %63,8’inin sosyal medya kullandığı sonucuna varılmıştır. Eğitim seviyesi arttıkça sosyal medya kullanım sıklığı da azalmaktadır”</div>