BEYAZ GİYMİŞ MELEKLER…
Yukarı
BEYAZ GİYMİŞ MELEKLER…
AYTEKİN ALPTEKİN

BEYAZ GİYMİŞ MELEKLER…

Bu içerik 150 kez okundu.

Sevgili dostlar 

Şöyle bir arkamıza yaslanalım, beraber  geriye bir zaman yolculuğuna başlayalım.

Evvel zaman içinde kalbur zaman için de Batman kalabalık bir yer olmasına rağmen daha bir ilçe iken bir SSK hastanesi ve bir dispanseri ile bir ambulansı, bir diş doktoru bir iki pratisyen doktor bir tane de uzman doktor ve baş hekim vardı. Numara için uzun kuyruklar vardı, aynı şekilde doktor için uzun kuyruklar, ilaç için uzun kuyruklar (o zaman genelde tek ilaç vardı peneslin) hastalığa göre 200- 250 ve üçyüz lük iğne, başka da bir ilaç yok, ağrı kesici Novalgin ve aspirin ile sancı için Baralgin’i de unutmayalım! 

Ameliyatlar apandisit ve fıtık diğer ameliyatlar için en yakın Diyarbakır ve ya Ankara’ya gitmek zorundaydık.

Acil hastalar ise TPAO’dan hibe ambulansa çevrilmiş dodge  marka pikap içinde sadece bir sedye var başka da bir şey yok, Ambulansa  da tahsis etmek için devreye kaymakamı sokmak gerekirdi yakıt parasını vereceksiniz şöförün yemeğini bahşişini ki şanslı Ve torpiliyseniz yola çıkardı ambulans eğer torpilimiz yoksa taksi tutup acil hastamızı Diyarbakır'a oradan da Ankara'ya ulaştırır tedavisini ameliyatını yapardık.

Bu da size iyi bir paraya mal olurdu, borç harç alır olmadı ev arsa satılır hatta tefecinin kucağına otururdunuz el mahkum Ankara'ya girişiniz doktorun kapıcısına bahşiş ki sizi içeri alsın doktor özel muayenede görüp para vereceksiniz sonra hastaneye gideceksiniz yarış için torpil bulmak şart yoksa yatak için bol maliyet, doktora bıçak parası ödemek mecburi hastanın iyileşip iyileşemediği garantisi yok en az bir ay Ankara’da otel de kaldınız ilaçlar özel parayla aldınız Batman da kalan aile aç nasıl yaşıyor bilen yok, bir telgraf ya da telefon bile bulmak şanstı, bir iki cümle o kadar  zaten Ankara'ya giden hasta sağlam geriye zor dönüyordu…

Yani bir ciddi hastanız varsa ocağınıza incir ağacı dikildi demek ti!!! 

Batman da zaten sayılı doktor vardı, çoğu pratisyen mesela doktor Cengizhan Özer, yanında doktor kadar tecrübeli Hacı Nezir dayı, Nevzat Mirkan (Xalo) bunlar pratisyen idi ama tecrübeleri çok iyidi ve hastaları çoktu. Genelde tek bir ilaç vardı, o da Peneslin gelene üç gidene beş Peneslin iğne başkası bir şey yok, ama hastaların çok büyük kısmı bunlarla iyileşirdi, zaten biz böyle büyüdük böyle tedavi olduk hep Allah razı olsun yine de değerli doktorlardı, Allah uzun ömürler versin…

Geçmişte bunlar yaşanırken şimdiki dönem de nankörlüğün danışmasını yapıyoruz, kimlere? 

Tabi ki sağlık çalışanlarına. 

Doktorundan hemşiresine sağlık bakıcısına ambulansa ve hepsine.

Canımızı kurtaran bu beyaz melekler in önemi bu salgın da daha da  çıkmış oldu , yeni nesil bekli bilmez ama şu anki nesil çok şanslı seçenek çok, devlet hastaneleri özel hastaneler sigorta Bağ-kur özel sigorta yani seçenek çok ambulans beş dakikada kapıdaa her mahallede  sağlık ocağı içi dolu hemşire dolu eve dolu çocuk hastanesi çocuklara özel her gün yeni bir hastane ve dispanser yapılıyor, devlet hastanesine de her türlü ameliyat  yapılıyor uzman doktorlar var tıbbi cihazlar var, labartuvar var tıbben aklınıza gelecek her şey,  aynı gün ve aynı saate teşhis konup tedavi başlıyor, herkesin ya sigortası ta da yeşil kartı var yani hiç bir ücret ödenmiyor buna ilaçlar da dahil... 

Daha ne olsun ki diyorsanız dahası var, uçak ambulans ve helikopter var ücretsiz bedava…

Bakınız, önceki gün İsveç’ten gelemeyen Batmanlı hemşerimiz, ambulans uçakla nasıl memlekete getirildi.

Çok büyük bir nimet.

Başka ülkede böyle bir şey yok, bunun altını kalın bir şekilde çizelim Türkiye diğer ülkelerden kat be kat daha iyi.

Avrupa'da özel sigorta ön plan da hani gelip özel uçakla hastalarını alıyor kar ve kazanç ya işte özel sigortası olanları alıyorlar, işçi sigortaları asla bunu karşılamaz bu bir ciddi ameliyatlar kalp gibi karaciğer yada ciddi kırık ameliyatları işçi sigortası karşılamaz özel sigorta karşılar eğer varsa! 

Amerika'da yaşıyorsanız geliriniz 5.000 doların üstünde olması gerekir, yasa size ev vermezler bile hastalandınız özel sigortanız varsa tamam yoksa size ilk yardım mı yapıldı  para, ameliyat para ve siz ödeyemediniz hapis cezası yani parası adam gereksiz adam Amerika’da geliri düşük olanlara insan muamelesi yapılmıyor, insanlar evsiz ve sağlık ciddi para demek Amerika'da bunu bilin.

Ülkemiz ilk ciddi sınavı olan Corona virüste çok iyi bir başarı sağlamış ve dünyaya örnek olmuştur.

Doktorundan hemşiresine, ambulans şoföründen sağlık alanında çalışan herkes canla başla çalışıp insanların hayatı için mücadele ettiler. Yine canları pahasına koşup tedavilerine yardım etmişlerdir aldıkları ücret helalı hoş olsun değil alkış başımızın üstünde taşısak bile az gelir, çok ama çok fedakarlık yapıyorlar bu salgınla mücadelede gerçekten hayatlarını ortaya koyuyorlar kendilerine ne kadar teşekkür etsek azdır.

Evet eskiden sıkıntılar büyüktü,  doktorumuz hemşiremiz azdı içlerinde ahlaksız olanı da vardı belki ama günümüzde çıkarılan yasalar sayesinde her şey daha güzel şimdi  az sıra bekliyoruz daha çabuk tedavi oluyoruz bolca ilaç alabiliyoruz,  kısacası  sağlık sektöründe ileriye gidiyoruz ve bir çok ülkeyi geride bıraktık bu konu da… 

Büyük şehirlere yeni yapılan şehir hastaneleri hem çok büyük her imkana sahip yatak sayısı çok fazla poliklinik sayısı çok ve her yıl yeni bir şehre “merhaba” diyor bu birçok ülkede yok, yani Avrupa'nın bile önündeyiz sağlık sektöründe, bu da onur ve gurur verici bir durum Allah emeği geçen herkestan razı olsun.

Yeni çıkan yasa ile de sağlık çalışanları artık daha güvenli zira cezalar ikiye katlandı artık sağlık çalışanların her türlü şiddet cezasız kalmayacak umarım bu karar sağlık çalışanlarına karşı işlenecek şiddeti için caydırıcı olur, kimse şiddete başvurmasın.

Haklı iken haksız duruma kimse düşmez artık şikayetler  anında karşılık buluyor ve değerlendiriliyor, jaklıysanız zaten gereği yapılır. asla sağlık çalışanı ile münakaşa etmeyin ve şiddete baş vurmayın. 

Bir doktor  kolay yetişmiyor arkadaşlar çok uzun bir eğitimden geçiyor, önce pratisyen doktor sonra uzmanlık okuyor sonra operatör sonra doçent-profesör yani ömürleri eğitimle geçiyor bu hem zeka hem de büyük bir ekonomi gerektiriyor bütün bunlardan sonra atanması yapışılıyor ve hergün yüzlerce hastaya şifa dağıtıyor.

Kolay bir şey değil büyük bir hafıza da şart her ilacı bilecek her tedaviyi bilecek buda ayrı bir beceri yani özel insanlar aslında bir hasta acil de nöbet gününde yaklaşık günlük üç bin hastaya şifa dağıtıyor. 

Bu beyaz meleklere ne kadar dua etsek azdır hemşireler de keza öyle doktorların  sağ kolu olan bu insanlar da doktor kadar teknik eğitimi alıyor, zira işin teknik kısmı onların işi serumden iğneye pansumanla kadar bilgi ve beceri şart hasta bakıcılar da hastayla yakın temas içindeler oda temizliği ilaç saati hastanın yatışı kalkışı filme gidişi hepsi bu kişilerin görevi ve bir çoğu severek yapıyor.

Zaten ülkemiz de sağlık sektörü gönüllülük üzerine kurulu yani severek ve isteyerek yapıyoruz, bunu Çanakkale savaşında verdiğimiz şehit doktor ve hasta bakıcılardan biliyoruz çoğu cepheye gönüllü gitmişti çoğu da geri gelmedi.

Büyük önder Atatürk “beni Türk hekimlerine emanet edin” dileğini dile gelmiştir.

Böyle büyük ve tam donanımlı bir sağlık sektörümüz olduğu için şükür ediyoruz

Bu zor günlerimiz de yanımızda olan bizleri sağlığımıza kavuşturmaya gayret gösteren tüm sağlık çalışanlarına müteşekkirim.

Hoşça kalın sağlıklı kalın 

 

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...

2020 Batman Gazetesi Inc. Tüm hakları saklıdır.