Facialar yaşanmadan, ölümler olmadan, maddi ve manevi zararlar meydana gelmeden önce önlemlerimizi alırsak kimse üzülmez, kimse hayatını kaybetmez ve kimse olumsuzluklar yaşamaz. Özellikle resmi kurumlarımızın çoğunda personel, çay ihtiyacını karşılamak için işyerinde kettle (Ketıl) kullanıp sıcak suyu hazırlar ve çay ile diğer içeceklerini bu şekilde temin ederler.
Bazı kurumlardaki çay ocaklarını hijyen veya pahalı bulanlar da aynı yöntemi uygulayıp kendi ihtiyaçlarını yine kendileri karşılarlar. Mesai saatleri boyunca çay ve kahve gibi sıvıları tüketmek insan vücudunun ihtiyacıdır. Elbette 8 saatlik süre içinde çayını da, kahvesini de içecektir.
Bugünkü konumuz kettle kullanımının doğurduğu/doğuracağı sonuçlarla ilgili. Zaman zaman evlerde, işyerlerinde, ofislerde, bürolarda kettle cihazının kısa devre yapması sonucu yangınların çıktığını duyuyoruz. Onun için ilimizde yaşanan son olayı örnek göstererek yetkililerimizin dikkatini bu noktaya çekip önlem alınması yönünde yeni kuralların belirlenmesini isteyeceğiz.
Geçen hafta içinde ilimizdeki bir resmi kurumda benzer bir olay yaşandı ve faciadan son anda dönüldü. Su ısıtmak amacıyla kettle’ın fişini prize takan görevli ısıtıcıyı unutup odasını kilitledikten sonra kurumundan ayrılıyor.
Bir müddet sonra odadan dumanların yükseldiğini gören personel kapıyı açıp içeri girdiklerinde kettle’nin yandığını ve hafiften masaları tutuşturduğunu görünce hemen yangın söndürücüleri kullanıp tehlikeyi bertaraf ediyorlar.
Eğer durum anlaşılmasa ve müdahale edilmemiş olsaydı, Allah korusun bir facia yaşanacak, belki de ölümler olacaktı.
İşte bunun önüne geçmek için gereğinin yapılması şart.
Valilik bir genelge yayınlayıp kurumlarda kettle kullanımıyla ilgili kurallar belirleyecek ve olası ihmallerden o personeli sorumlu tutacak. Böyle olursa personelin çoğu daha dikkatli olacak ve kazalara meydan vermeyecekler.
Düşünün, kettle’inizi fişe takıyorsunuz, ihtiyacınız olan suyu kullanıyorsunuz, sonra cihazı prizde unutup iş yerinizden ayrılıyorsunuz. Isıtıcıdaki su buharlaştıktan sonra doğal olarak cihaz yanmaya başlayacak ve o yerde yangın başlamış olacaktır.
Nitekim son olayda yazdıklarımın aynısı oldu ve odasından ayrılıp evine giden personelin sorumsuzluğu yüzünden kurumda yangın çıktı. İyi ki; duyarlı personel vardı ve iyi ki, kısa zamanda yangına müdahale edip başka yerlere sirayet etmesini önlediler.
Efendim; bizim görevimiz yetkilileri uyarmak ve bu konuda önlem almalarını sağlamak. Biliyoruz ki; kurumlarımızın çoğunda benzer su ısıtıcıları var ve herkes bunları kullanıyor. Kurumdaki çay ocağından çay içmenin pahalı olabileceğini düşünen personelin bu yolu seçmesi de doğaldır.
Onun için önümüzde iki seçenek var.
Birincisi, kurumlar personeline ücretsiz çay verecek, ikincisi de faciaların yaşanmaması için kurumlarda kettle kullanımına izin verilmeyecek. Yetkililer mutlaka bunun doğrusunu bulup uygulamaya koyacaklar ama bizim isteğimiz, kararın bir an önce alınması ve facialara fırsat verilmemesidir.
Belki bu konu size çok basit gelebilir ama, böyle bir yangının askeri birlikte, hastanede, öğrenci yurdunda, lojmanda yaşandığını düşünürsek korkunç şeylerle karşılaşmamız hiç de sürpriz olmaz. Bu nedenle Valilik genelgesine gerek kalmadan kurum müdürleri bu konuda personellerini uyarır ve önlem alırlarsa mutlaka tehlike aza indirilmiş olacaktır.
Yaşadığımız son olay bizim ikaz yapmamızı sağlamıştır.
Amacımız kurum personellerinin çayını yasaklamak ya da onları bu ihtiyaçtan mahrum etmek değildir. Kurum müdürlerinin bulundukları binanın küçücük bir yerine çay ocağı koyar ve personelin çay ve diğer sıcak ihtiyaçlarını karşılarlarsa tehlike kendiliğinden çözümlenmiş olur.
İlgililerin bu konuyu dikkate almaları umuduyla, yangın tehlikesi atlatan kuruma da geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz.
Hoşça kalınız.