SOSYAL MEDYA KULLANIMI GÜNLÜK 7 SAATİ BULDU

SOSYAL MEDYA KULLANIMI GÜNLÜK 7 SAATİ BULDU

Türkiye’de sosyal medya platformları milyonlarca kullanıcıya ulaşarak hayatın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.

Peki, hangi Platform ne kadar popüler? Batman Gazetesi olarak sizler için araştırdık.

1. Türkiye’de Kaç Kişi Sosyal medya Kullanıyor?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun açıklamasına göre, Türkiye 'de aktif sosyal medya kullanıcı ları ülke nüfusunun %65,7’sine denk geliyor. Günlük ortalama internet kullanım süresi 7 saat civarında.

UAB

2. En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları

Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformları ve kullanıcı sayıları şu şekilde:

YouTube: 57,50 milyon

Instagram: 57,10 milyon

TikTok: 37,73 milyon

Facebook: 34,35 milyon

X (Twitter): 20,67 milyon

LinkedIn: 16 milyon

3. Sosyal Medya Platformlarının etkisi

Sosyal medya, artık sadece bireysel paylaşımlar için değil; haber, ticaret, pazarlama ve toplumsal etkileşim açısından da büyük bir öneme sahip. Özellikle genç Nüfus TikTok ve Instagram’da yoğun vakit geçirirken, iş dünyası LinkedIn’i daha çok tercih ediyor.

Facebook

4. Facebook Hâlâ Güçlü Mü?

Bir dönem sosyal medyanın en güçlü platformu olan Facebook, genç kullanıcılarını büyük ölçüde kaybetse de hâlâ 34 milyondan fazla kullanıcıya sahip. Daha çok orta yaş ve üstü kullanıcı kitlesi tarafından tercih ediliyor.

Tiktok

5. TikTok’un yükseliş i

TikTok, özellikle genç ler arasında en hızlı büyüyen platformlardan biri. Kısa videolar ve akıllı algoritmalar sayesinde 37,73 milyon kullanıcıya ulaşmış durumda.

İnstagram

6. X (Twitter) Ne Durumda?

X (eski adıyla Twitter), gündemin en hızlı takip edildiği platformlardan biri. Türkiye’de 20,67 milyon aktif kullanıcıya sahip olan X, özellikle siyaset ve haber gündemi için önemli bir mecra.

UAB

7. Türkiye’nin Dijitalleşme Süreci

Türkiye’de toplam sosyal medya hesaplarının sayısı 303 milyon 97 bine ulaştı. Bu da birçok kişinin birden fazla platformda aktif olduğunu gösteriyor.

Günü müzde sosyal medya sadece eğlence değil, aynı zamanda bilgiye ulaşma, iş geliştirme ve toplumsal etkileşim açısından büyük önem taşıyor. Türkiye’deki dijitalleşme süreci hız kesmeden devam ederken, sosyal medya kullanımının önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ
RESMİ İLANLAR
TÜMÜ
Bugün yayınlanan resmi ilan bulunamadı!...mid2