Bu sayıda "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" dosyasıyla öğretmenlerimizin kaleminden çıkan seçkin yazılar yer alıyor.
Dergi; şiirden öyküye, denemeden makaleye, eğitimden sinemaya uzanan geniş bir yelpazede eserlerle dolu. Öğretmenlerin edebiyat, sanat, kültür, medeniyet, felsefe ve tarih alanlarındaki özgün çalışmaları, Türkiye Yüzyılı’na ithaf edilen bu özel sayıda bir araya geldi.
Derginin giriş yazısını kaleme alan İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut KURTARAN, "Türk Eğitiminde Maarif Modeli: Köklü Bir Medeniyetin Eğitime Yansıması" başlıklı yazısında, Maarif Modeli’nin eğitimdeki merkezi rolüne dikkat çekti. Kurtaran, “Maarif yalnızca bilgi aktarımı değil; ahlâk, fazilet ve millî-manevi değerlerin aktarımını ifade eder. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, medeniyetimizin ruhunu çağdaş dünyaya taşıyan bir eğitim anlayışıdır” dedi.
Büyük mütefekkir Nurettin Topçu’nun “Millet ruhunu yapan maariftir” sözüyle Maarif Modeli’nin önemine vurgu yapan Kurtaran, eğitimin milletin medeniyet yolculuğundaki yerini detaylı bir şekilde ele aldı.