OYUN BAĞIMLISI ÖĞRENCİLER TESPİT EDİLECEK

OYUN BAĞIMLISI ÖĞRENCİLER TESPİT EDİLECEK

''Dijital Sektörde Ben De Varım'' Projesi

Batman Milli eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan ''Dijital Sektörde Ben de Varım'' proje sözleşmesi Dicle Kalkınma Ajansı ( DİKA ) ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalandı. İl Milli Eğitim Müdürlüğü hizmet binasında gerçekleşen sözleşme imza törenine; DİKA Genel Sekreteri Dr. Ahmet Alanlı, İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Kurtaran ve projede görevli öğretmenler katıldı. 2022 yılı Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) kapsamında Batman Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından desteklenen, eş finansmanı Millî Eğitim Bakanlığı tarafından sağlanan yaklaşık 3 milyon liralık bütçeye sahip ''Dijital Sektörde Ben de Varım'' proje sözleşmesi protokolü hazırlandı.

MESLEKİ VE GÜZEL SANATLAR LİSESİ PROJE KAPSAMINDA

Pir-i Reis Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve TOBB Güzel Sanatlar Lisesi bünyesinde uygulanacak olan proje, öğrencileri ortaöğretimden itibaren dijital dünyaya hazırlayarak oyun ve animasyon alanlarında istihdam edilebilirliklerini sağlayacak. Proje başlangıcında iki Okul bünyesinde kurulacak olan laboratuvarlarda oyun ve animasyon şirketlerinden profesyonel destek alınarak öğretmenlere eğitici eğitimleri verilecek. 18 aylık proje süresince kalifiye eleman yetiştiren öğretmenler öğrencileri ekip olarak nitelikli hale getirerek mobil uygulamalar, oyunlar ve animasyonlar geliştirerek bölgesel kalkınmaya katkı sunacaklar.

OYUN BAĞIMLILIĞI OLANLAR TESPİT EDİLECEK

Dijital sanat ve yazılım alanlarında öne çıkan özel yetenekli öğrenciler arasından seçilecek olan öğrencilerin yanı sıra oyun bağımlılığı tespit edilen öğrencilerin oyun geliştiriciliği alanına kanalize edilmesi hedefleniyor. Proje kapsamında sektörle iş birliği halinde sektörel firmaların desteklerini alarak profesyonel eğitimler verilecek. Öncelikle 30 kişilik Görsel Sanatlar ve Yazılım öğretmenlerinden oluşan ekip aldıkları profesyonel eğitim ile öğrencilere profesyonel eğitim vereceklerdir.  Lise düzeyinden itibaren aldıkları eğitim ile öğrencilerin oyun ve animasyon alanlarında kalifiyeli eleman olarak yetişmesi sağlanacak, bu öğrencileriin sektörde istihdam edilebilirlikleri artacaktır. Yine proje süreci boyunca ortaya çıkan ürünlerle okul ve öğrencilere maddi olanaklar sağlanacak.

PC/MOBİL OYUN, MOBİL UYGULAMA VE ANİMASYON ALNINDA UZUN SÜRELİ BECERİ EĞİTİM VERİLECEK.

Öte yandan Proje boyunca okullara ‘ Tasarım Laboratuvarı, Yazılım Laboratuvarı, Ses Stüdyosu, Oyun ve uygulama geliştirme alanlarını kurulacak. Öğrencilerimize PC/Mobil Oyun, mobil uygulama ve Animasyon’ alnında uzun süreli beceri eğitim verilecek. ''Dijital Sektörde Ben de Varım'' projesi ülke genelinde dijital sanat alanında müfredat geliştirmeye ön ayak olarak Güzel Sanatlar Liseleri bünyesinde Dijital Sanat derslerinin temellerini atmayı amaçlıyor.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ
RESMİ İLANLAR
TÜMÜ
Bugün yayınlanan resmi ilan bulunamadı!...mid2
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Üzgünüz ilginizi çekebilecek içerik bulunamadı...