Sorunumuz Eğitim öğretim mi? Temizlik ve Kantin mi?

Böylesi bir sistem de anca bu kadar ...

9 Eylül itibari ile okullar açıldı...

Hayırlı olsun nice başarı dolu yıllar diliyorum.

Ama ....

Bitmeyen bitmeyecek olan velilerin çile serüveni de başlamış durumda.

Nerden baksan tutarsızlık

Nerden baksan ...

Eğitimin amacı neydi biz ne yapıyoruz?

Öğretimin amacı neydi onlar ne yapıyor?

Yahu bir taş bir taş üstüne konmaz mı ilerleme olmaz mı hep mi negatif hep mi olumsuz olur bu durum.

Milli eğitimin değişen bakanları bir yana milli eğitim müdürleri bir yana değişen okul müdürleri bir yana öğretmenler bir yana ....

Değiş değiş değiş elde var sıfır.

Peki niye neden.

Neden çözüm yok.

Okulların açılması ile beraber

Kırtasiye sorunları

Temizlik sorunları

Kantinde ki fahiş fiyat sorunları

Kaynak kitap sorunları

Tek tip elbise sorunu

Her sene aynı sorunlar ve maalesef bu sorunlar bit mi yor

Bit me ye cek gibi ...

Ekonominin kötü olduğu hatta berbat olduğu bu dönemlerde ...

Kira

Elektrik

Su

Doğalgaz

Mutfak masrafları bir yana

Üstte saydığım sorunlar da baya baya zorluyor hem de borca sürüklüyor

2 3 4 çocuklu olan aileler ne yapsın

Bu öğrencilerin günlük harçlığı zaten bir mutfak hatta diğer giderler kadar var hatta belki daha fazla ..

Milletimin beli bükülmüş durumda iken bir de yetmezmiş gibi halen dur durak bilmeyen maliye bakanlığı vergilendirme sistemi ile milletimin sırtına bindirdikçe bindiriyorlar.

Okullar açıldı veee

Servis ücretleri

Kırtasiye

Kantin

Kaynak kitaplar

Haçlıklar vs vs

Özellikle bir asgari ücretliyi düşünün...

Veli ne haldedir.

Baba ne yapsın ...

Anne ne yapsın ...

Bu kadar sorun sıkıntı yetmiyormuş gibi sene sonu alınan sonuçlarda ortada ...

Bir türlü müfredatın oturmaması her sene bir müfredat değişikliği vs vs ...

Sonuç yine aynı.

Milyonlarca  işsiz genç

Yüzbinlerce atanamayan genç

4+4+4 sistemi ile 8 sene ilköğretim ve lise

4 sene de üniversite yada daha fazla ...

Tabi arada ki hazırlıkları saymadım genç geldi 23 24 yaşına askerlik falan 25 yaş

Eee Peki sonuç

Sonuç hüsran

%10 imtiyazlı

%90 ise ne hali varsa görsün

Tamam biz bu zahmeti çekelim sorun yok çocuklarımız için değer...

Ama kardeşim ey devlet ve kurumları bu kötü gidişata karşı bir önlem alın .

Parası olana

Dayısı olana değil !

Hak edene imkan sağlayın.

Hak edenin hakkını verin.

Ve bir an önce özellikle ilköğretim dahasında lise de oluşan bu müfredat boşluğunu muhakkak ve ivedilikle düzeltin.

Okullarda ki bu başı boşluğu doldurun

Denetim mekanizmasını yürürlüğe koyun.

Örneğin yıllarca hatta daha fazla İngilizce dersi gören bir öğrenci İngilizceyi neden öğrenmez.

Yıllarca tarih dersi gören neden tarihini bilmez.

12 sene din kültürü ve ahlak bilgisi dersini alan öğrenci neden dinini diyanetini bilmez.

Fen bilgisi

Kimya

Müzik

Beden

Coğrafya

Vs

O kadar ders programları o kadar zaman o kadar bilgi birikim sonuç sonuç yok.

Sıfır elde sıfır.

İmtiyazlı değil gerçekten hak edenin hakkını aldığı bir eğitim ögretim yılı ve yılları...

Özellikle tüm kurumlarda ve kuruluşlarda denetim mekanizmasının yürürlüğe girmesini temenni ediyorum