<div>KURUMLARIN BASIN SERVİSİ</div> <div>Çok değil, daha birkaç yıl öncesine kadar basın mensupları kurumlara gider, çalışmaları kamuoyuna duyurur, varsa bir sorunu gündeme getirir ve kurumları yakından takip ederdi.</div> <div>Ama işler değişti.</div> <div>Şimdi her kuruma ait bir basın birimi var.</div> <div>Siz görmeden, gitmeden onlar istedikleri fotoğrafla istedikleri bilgilerle servis yapar, basın kuruluşları da gelen maili servis eder, kamuoyu bu şekilde bilgilendirilir.</div> <div>Ama genelde bunun yanlış olduğu kanısındayız.</div> <div>Her türlü etkinliklerde basın çağrılır ve her basın mensubu kendi gözlemleri ile kendi haberini gördüğüyle kamuoyuna yansıtır.</div> <div>Belki de kurum yetkililerinin göremediğini basın mensubu görebilir.</div> <div>Ama bunun önüne geçmek ve olasın bir aksaklığın bilinmemesi için en ideal yol, ‘kendin çek, kendin yaz ve gönder’ mantığıdır.</div> <div>Bu böyle olunca kurumun penceresinden insanlar bilgilendirilir.</div> <div>Üst makamlarda alt kurumları böyle görür.</div> <div>Kurumlardaki basın servisinin olması bir yandan iyi bir yandan da şeffaflık veya aksaklıkların daha erken görülmesi açısından olumsuz olduğunu düşünenlerdeniz.</div> <div>Belki de haklı görülmeyiz ama yinede ben kendi haberimi kendim yazmak isterdim.</div> <div>Ne de olsa 20 yıldır yazıyoruz, alışkanlıktan olsa gerek…</div>