Bu hafta aday öğretmenlerin konuk edildiği ‘Öğretmen Buluşmaları’ programı İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Kurtaran başkanlığında öğretmenevinde gerçekleşti.
İl Milli Eğitim Müdürlüğünün ’Nitelikli Eğitime Kararlı Adımlar’ ana projesi içinde yer alan öğretmen buluşmalarında İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Kurtaran, aday öğretmen gurubuyla öğretmenevi toplantı salonunda bir araya geldi. Öğretmen buluşmaları programında konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürü Mahmut Kurtaran, aday öğretmenlere hitaben; “Batman’a hoş geldiniz, yeni başladığınız öğretmenlik mesleğiniz hayırlı uğurlu olsun” dedi. Kurtaran; “Bugün de mesleğe yeni başlayan siz genç meslektaşlarımıza ilimizin durumu hakkında bilgi vereceğiz hem de birkaç hususta yürüttüğümüz önemli çalışmaları konuşacağız. İlimizde okul öncesi okullaşma oranı 2 yıllık süreç içinde %35’lerden % 93 seviyesine çıkarılarak bu alanda başarılı bir çalışma yürütüldü, okul öncesi okullaşma eğitimde başarıyı daha ileriye taşıyacak önemli bir adım bunun meyvesini inşallah önümüzdeki yıllarda göreceğiz” dedi.
170 BİN ÖĞRENCİYE 170 BİN KİTAP
ilimizde okur sayısını arttırmak için başlatılan kampanyalara değinen Kurtaran “her öğrenciye bir kitap çalışmamızı gerçekleştirerek kısa süre içinde 170 bin öğrencimizi 170 bin kitapla buluşturduk. Biz bu çalışmamızın bundan sonraki aşamasını kitap okuma yılı olarak belirledik. Okul kütüphanelerine kazandırdığımız kitapların bundan sonra okutulması aşamasında siz değerli öğretmenlere önemli görevler düşüyor. Çocuğun kitaba merak duymasını siz sağlayacaksınız ve zaman zaman sınıf ortamında işlediğiniz bir dersi çocukları kütüphaneye götürerek orada işleyin. Çocuk kitaba dokunsun kitaba merak duysun, kitabı okusun, okur sayısı artsın, düşünen muhakeme eden bireyler çoğalsın. Yetenek ve becerilerine göre çocuğa rehberlik yaparak ülkemizin insan kaynaklarını heba etmeden geleceğin bilim insanlarını yetiştirmeliyiz. Ülkesine, milletine faydalı; manevi değerlerine bağlı bilgiyi ve teknolojiyi doğru kullanan, üreten ve buluşlarıyla ülkesine katma değer katan bireylerin yetiştirilmesi sorumluluğu biz öğretmenlerin üzerindedir. Çünkü kişiyi yetiştirme sorumluluğumuz var, bize emanet edilen çocuğun her şeyinden sorumluyuz. Öğretmen yaşadığı toplumun aydınıdır, ilmi ve vicdani mimarıdır. Aynı zamanda öğretmen kendi kişisel gelişimini sağlayan, kendi eksikliklerini gören ve gideren yaşadığı her anı tekâmüle ulaşma çabası içinde olandır” dedi.