Batman Belediyesi, kamuoyunda yapılan spekülasyonların önüne geçmek, taziye evleri sorumluları ile vatandaşların mağduriyetini önlemek için komisyon kurdu. Taziye evleri ile vatandaşların mağduriyetinin önlenmesine yönelik 5 kişiden oluşan komisyon, halkın sorunlarına da çözüm olacak. Kamuoyunu meşgul eden ve yerel gazetelerde çıkan bazı haberlerden dolayı Belediye Eş Başkanı Dr. Mehmet Demir, taziye evlerini masaya yatırmak için komisyon oluşturulması yönünde talimat verdi. Batman Belediyesi konferans salonunda mahalle muhtarları, taziye evleri sorumluları, imamlar ile belediye mezarlıklar müdürlüğü personeli ve meclis üyelerinin de bulunduğu bir toplantı gerçekleştirdi. Kamuoyu tarafından “Taziye Evlerinde Rant Elde Ediliyor”, “Yolsuzluklar Yapılıyor” söylemlerini ortadan kaldırmak, spekülasyonların önüne geçmek amacıyla komisyon kurulması kararı olumlu bulundu. Belediye meclis üyelerinin de aralarında bulunduğu 5 kişilik komisyon, taziye evlerinde yaşanabilecek sıkıntılara çözüm bulacak. Bu çalışmayla taziye evlerinin olası mağduriyetlerinin önleneceği gibi vatandaşların varsa mağduriyetleri giderilmiş olacak. Batman merkezde 47 taziye evinin bulunduğu belirtilirken, 5 taziye evinin belediyemize ait olduğu kaydedildi. Batman Belediyesinin tüm taziye evlerine imkânlar nispetinde yardımcı olduğunu kaydeden Belediye Eş Başkanı Dr. Demir, 2019 yılında 18 taziye evine toplam 400 adet sedir, 800 adet sehpa dağıtıldığını, belediyemize bağlı 5 taziye evinin de yıl içinde toplam 240 aileye ücretsiz tahsisinin sağlandığını söyledi. Taziye evlerinin sorunlarının bir standarda bağlanması, şikâyetlerin önünün kesilmesine yönelik önümüzdeki günlerde istişare toplantısı yapılacağı belirtildi.