SON DAKİKA
hava
Advert
Google News

ŞOFÖRLERİN KORONA İLE İMTİHANI

140 civarında şoförün çalıştığı Belediye Halk Otobüslerinde şu ana kadar 35 şoförün korona virüs salgınına yakalandığı ve diğer şoförlerinde risk altında olduğu görüldü.

Son Güncelleme :

2020-08-21 12:30:52

ŞOFÖRLERİN KORONA İLE İMTİHANI

 Kamuda çalışan personelin büyük bölümüne yönelik izin uygulaması başladı ancak sağlık, temizlik ve toplu ulaşım gibi kritik belediye hizmetleri bu kapsamın dışında bırakıldı. Ateşi düzenli ölçülen, maske takarak çalışan 140  yakın Belediye otobüs şoförü alınan onca tedbire karşın, dışarıdan gelecek tüm risklere açık şekilde ve deyim yerindeyse ‘kelle koltukta’ çalışıyor. Bugüne kadar 35 şöför koronaya yakalandı . Salgına rağmen izin almadan büyük bir fedakarlık ile çalışmayı sürdüren binlerce şoför alkışı hak ederken, ne yazık ki uygulamaya konan sağlık tedbirleri nedeniyle vatandaşların hedefi oluyor.

DURMAK YOK, ÇALIŞMAYA DEVAM…

Türkiye genelinde yaşanan virüs salgını nedeniyle hayat durma noktasına gelse de, çalışan kesim işe gidip geliyor, mecburi ihtiyaçları olan vatandaşlar da sokağa çıkmayı sürdürüyor. İçişleri Bakanlığı‘nın aldığı tedbirler kapsamında toplu ulaşım alanında birçok sınırlama getirildi ancak belediye otobüslerinin şoförleri halen büyük risk altında. Batmanda toplu ulaşımda yolcu sayısı yüzde 32 oranında geriledi fakat kalan yüzde 63’lük kesim için toplu ulaşımda görev yapan emekçiler diğer belediye personelinin haricinde neredeyse tam kapasite çalışmayı sürdürüyor. Ulaştırmada çalışan şoförlerin büyük fedakarlık sergiliyor.

HER TÜRLÜ RİSKLE ÇALIŞIYORLAR

Alınan tüm tedbirlere karşın en az sağlık çalışanları kadar risk altında oldukları hepimizin malumu. Kent içi toplu taşımada yolcu sayılarının düşmesine karşın eskiye oranla daha fazla fedakarlıkla çalışıyorlar. Gazetemize konuşan otobüs şoförleri “bu süreçte Şimdiye kadar 35 arkadaşımız bu hastalığa yakalandı . Geriye kalan tüm şoförler bir şekilde devam ettik,  ancak şu andan sonra ne olur biz de bilemiyoruz.  Fakat İçişleri Bakanlığı’nın yayınladığı son genelge gereği ayakta yolcu alınmaması ve araçların azami olarak yüzde 50 doluluk kapasitesi ile çalışacağı yönündeki talimatı gereği bu yapılamadı. Şu anda personelin tamamına yakını mesailerine devam ediyor. Çalışma saatlerimiz ve işleyişimiz çok fazla değişmedi. Aksine otobüsler seferden çekilmediği için yükümüz biraz daha arttı. Belediye ulaştırma müdürlüğünün talimatları doğrultusunda şoförler e maske takıyorlar. Hemen hemen hergün seferlerin ardından tüm araçlar garaja çekiliyor ve özel ekipler tarafından dezenfekte edilip yıkanıyor. Ama elbette yeterli olmuyor. Çünkü bu virüse çare yok. Bulaşacaksa bulaşıyor. Sabah akşam büyük fedakarlık gösterip, en az sağlıkçılar kadar risk altında çalışıyoruz. Bugün rakamlara bakacak olursanız, bunca sınırlamanın ardından bile günde en az 50 bin  kadar yolcu taşıyoruz. Biz kapıda yolcuya bakıp seni taşımayacağız deme lüksüne sahip değiliz. Belediye personel açısından gereken tüm önlemleri aldı. Sabah mesaiye gelen şoförlerin ateşi tek tek ölçülüyor. Gün boyu bu kontroller sürüyor. Ama otobüse binen yolcuları kontrol edemiyoruz. Dolayısı ile böyle bir sıkıntı söz konusu. Personel olarak bu açıdan ne kadar tedbir alınırsa alınsın her türlü riske açığız. Her personel 8-11 saat arasında çalışıyor. Normal mesaimiz 8 saat kadar olmasına karşın fedakarlık gösterip, ilave mesaiye kalarak 11 saate kadar çalıştığımız oluyor” diye konuştular.

‘KOLLUK KUVVETİ DEĞİLİZ’

Şöförler , yaşadıkları bir diğer sıkıntının ise bakanlık tarafından yayınlanan son genelgenin uygulaması noktasında olduğunu ve şoförlerin sık sık vatandaşlar ile karşı karşıya geldiğini belirttiler. Belediye halk otobüsü şoförleri “sıkıntı yaşadığımız en büyük konu devletin yayınladığı genelgelerin şoförleri zor durumda bırakmasıdır. Kentin dezavantajlı  kesimleri ve kırsal bölgelerinde nasıl ayakta yolcu almıyorum ve otobüsün yarısı boş olacak diyeceksiniz? Böyle durumlarda vatandaş şikayetçi oluyor, polis çağrılıyor, karakola gidip şikayetçi oluyor. Bir karar alınmış, uygulamanın nasıl olacağı hesaplanmamış. Sonra bütün sorumluluk şoförde kalıyor. Aksi olduğunda bu sefer de yeri geliyor trafikte polis otobüsü durduruyor. ‘Neden ayakta yolcu aldın, neden kurallara uymadın?’ deniyor. Biz kolluk kuvveti değiliz ki. Bu gibi durumlar bizi çok yoruyor. Biz vatandaşa nasıl dert anlatacağız? Hala sabahları işine gücüne giden birçok insan var. Vatandaş dışarıdan bakıp koltuğu mu sayıyor? Vatandaş hıncını şoförden çıkartıyor” dediler. 

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.