SON DAKİKA
hava
Advert
Google News

“İNSAN ONURUNA YAKIŞIR MUAMELE İSTİYORUZ”

Çağrı merkezi işçileri “insan onuruna yakışır muamele istiyoruz”

Son Güncelleme :

2020-08-26 14:35:03

“İNSAN ONURUNA YAKIŞIR MUAMELE İSTİYORUZ”

Batman Tempo Çağrı Merkezi işçileri, çağrı merkezinde yaşanan işten çıkarmalar, işçilere uygulanan şiddete tepki göstermek amacıyla İstanbul Şişli’de bulunan Profilo Alışveriş Merkezi önünde bir araya geldi. İşçiler buradan Tempo Çağrı Merkezi Genel Müdürlüğü önüne yürüyerek basın açıklaması gerçekleştirdi. “Atılan işçiler geri alınsın” ve “Tempo Çağrı Merkezi’nde işçi kıyımına son pankartlarının açıldığı açıklamada sık sık, “Birleşe birleşe kazanacağız” ve “Yaşasın sınıf dayanışması sloganları atılırken, "Sahip olduğunuz her şey işçilerden çaldıklarınızdır” dövizleri taşındı. Açıklamaya işten atılan işçilerin yanı sıra birçok sendika ve emek örgütü de destek verdi.

“HAFTALIK 45 SAAT YERİNE 66 SAAT ÇALIŞIYORUZ”

Burada açıklama yapan işten atılan işçilerden Yunus Emre Yıldız, seslerini duyurmak için Batman’dan İstanbul’a geldiklerini söyledi. İftiraya uğrayarak işten atıldıklarını dile getiren Yıldız, çağrı merkezinin ana ortağının Japon firması olduğunu hatırlatarak, “Kendi memleketimiz de şirket yerli, bizler ise yabancıyız. O kadar yabancıyız ki, herkesin haftalık çalışma saati 45 saat iken, bize 6 gün günde 11 saatten 66 saat. Herkes iyi kötü fazla mesaisini alır bizler alamayız. Asgari ücretle çalışırız" dedi.

“KÖLE GİBİ ÇALIŞIYORUZ”

Köle gibi çalıştıklarını söyleyen Yıldız, “bizler de dayanamadık, en sonunda sesimizi duyurmak istedik, yöneticilerin o rahat rahat böbürlenerek anlattıkları birçok vakayı, kamuoyu ile yürekli basın yayın ve sosyal medya aracılığı ile paylaştık” dedi. Tek dertlerinin işten çıkarılan işçilerin işe geri dönmesi olmadığını dile getiren Yıldız, amaçlarının haklarını elde edebilmek ve kendilerine insan onuruna yakışır şekilde davranılması olduğunu söyledi. Çağrı merkezi çalışanlarının kesintisiz saatlerce çalıştığını ve zamanla meslek hastalıklarına yakalandıklarını vurgulayan Yıldız, "Çağrı merkezi çalışanlarının birçoğu ikinci yıldan itibaren işitme kaybı yaşamaya başlıyor, 2-3 yıldan sonra birçoğunda omurilik sorunları çıkmaya başlıyor” diye belirtti.

“BAŞKA ÇAREMİZ YOK”

Çalışma koşullarının kötülüğü ve yöneticilerin tavırlarından dolayı işçilerin çağrı merkezinde çalışmak istemediğini kaydeden Yıldız, “Bizler Batman gibi işsizlik oranının Türkiye ortalamasının 2 buçuk katı olan bir şehirdeyiz. 'Sabır bu da geçer' dedik ama geçmedi, geçmiyor. Anladık ki sesimizi duyurmaktan, örgütlenmekten başka hiç bir çaremiz yok!" dedi. Kamuoyunu dayanışmaya çağıran Yıldız, taleplerinin kabul edilmesini ve işlerine iade edilmeyi istedi. 

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.