SON DAKİKA
hava
Advert
Google News

“HASTANELERDE DOKTORA ULAŞMAK CİDDİ SORUN”

SAĞ-ÇEV BAŞKANI DURSUN “HASTANELERDE DOKTORA ULAŞMAK CİDDİ SORUN”

Son Güncelleme :

2021-08-26 16:28:47

“HASTANELERDE DOKTORA ULAŞMAK CİDDİ SORUN”

Batman Sağlık ve Çevrecilik Derneği (Sağ-Çev) Başkanı Ömer Faruk Dursun, yaptığı açıklamada, hastanelerdeki poliklinik hizmetlerine erişim konusunda ciddi sıkıntıların yaşandığını söyledi. Devlet hastanelerinde randevu alamadıkları için özel hastanelere gitmek zorunda kalan hastaların, tedavileri için yüksek rakamlar ödeyerek mağdur olduklarına dikkat çeken Dursun, Sağlık Bakanlığının acilen kalıcı bir çözüm bulup, hastaların mağdur olmasına göz yummaması gerektiğini kaydetti.

“VATANDAŞLAR HASTANELERDEKİ POLİKLİNİK HİZMETLERİNDEN İSTENİLEN SEVİYEDE YARARLANAMAMAKTA”

Halkın poliklinik hizmetlerinden istenilen seviyede yararlanamadığını vurgulayan Dursun, “Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi sonrasında getirilen kısıtlamalarla birlikte birçok alanda olduğu gibi hastanelerdeki poliklinik hizmetlerine erişim konusunda da aksamalar meydana geldi. Devlet, 1 Haziran itibarı ile ‘normalleşme’ adı altında kısıtlamaları kaldıracak adımlar attı. Bunlardan biri de sağlık hizmetlerinin yeniden başlatılması olarak duyuruldu. Sağlık Bakanlığı birçok hastanede rutin poliklinik hizmetlerinin, hasta tedavilerinin ve ameliyatların başlatılacağını duyurdu. Açıklanan normalleşme takviminde olmasına rağmen vatandaşlar hastanelerdeki poliklinik hizmetlerinden halen istenilen seviyede yararlanamamaktadır.” diye konuştu.

“ÖZEL HASTANELERE GİTMEK ZORUNDA KALAN HASTALAR MAĞDUR OLMAKTADIRLAR”

“Özellikle MHRS’den randevu alamadıkları için tedavileri aksayan birçok vatandaşımız, bu konuda şikâyetlerini bizlere iletmektedir” diyen Dursun, “Devlet hastanelerinde randevu alamadıkları için özel hastanelere gitmek zorunda kalan hastalar, tedavileri için yüksek rakamlar ödeyerek mağdur olmaktadırlar.” dedi.

“HASTALAR KADERİNE TERK EDİLMEMELİ”

Halkın devletin sağlık imkânlarından azami derecede faydalanmaları gerektiğini belirten Dursun şöyle devam etti: “Bu konuda Sağlık Bakanlığı alternatifler üretmeli, poliklinik hizmeti alması gereken hastaları kaderine terk etmemelidir. Vatandaşlar muayene için 182 MHRS üzerinden randevu talep etmekte ancak kimi zaman haftalarca sıra bulamamakta, kimi zaman ise randevularını oluşturulmamaktadırlar. Randevu sistemine ulaştıkları zaman ise kendilerine ya doktorun olmadığı ya da en yakın 20-25 gün sonraya randevu verilebileceği ifade edilmektedir. Bu süre zarfında hasta olan vatandaşın maalesef ki hastalığı daha da ilerlemektedir.”

“MHRS KONUSUNDA VATANDAŞIN MAĞDURİYETİ NEDEN GİDERİLMİYOR?”

Halkın mağduriyetinin göz ardı edilmemesi gerektiğini dile getiren Dursun, “MHRS konusunda vatandaşların yaşadığı mağduriyet neden giderilmemektedir? Bu konuda Sağlık Bakanlığı mutlaka kalıcı bir çözüm ortaya koymalı, hasta vatandaşların mağdur olmasına göz yummamalıdır. Devlet hastanelerinin yoğunluğundan dolayı randevu alamayan hastaların mağdur olmaması için alternatifler üretilmelidir. Bunun için de Sağlık Bakanlığı, özel hastanelere gidilirken alınan farkı ya kaldırmalı ya da asgari bir seviyeye çekmelidir” ifadelerini kullandı.

“NORMALLEŞME SÜRECİNE KATKI SUNMAK İÇİN BİR AN ÖNCE AŞI OLUN”

Salgının başta sağlık olmak üzere sosyal hayatı birçok yönden olumsuz etkilemeye devam ettiğine işaret eden Dursun, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Aşılama oranında istenen seviyeye henüz ulaşılamaması toplumsal bağışıklığın oluşmasını maalesef ertelemektedir. Vaka ve vefat sayılarında yeniden yükseliş, tedbirler konusunda hepimize bireysel ve toplumsal sorumluluklar yüklemektedir. Hükümet, salgına karşı yapılan çalışmaları daha şeffaf yürütmeli, aşı olma konusunda vatandaşların endişelerini gidermelidir. Hiç kimse ne kendisinin ne de birlikte yaşadığı insanların hayatını tehlikeye atma hakkına sahip değildir. Bu nedenle vatandaşlarımız insani ve toplumsal sorumluluk gereği daha duyarlı olmalı, normalleşme sürecine katkı sunmak için gerekli tedbirlere riayet etmeli ve bir an önce aşılarını yaptırmalıdırlar.”

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.