Batman Fıstık Üreticileri Birliği “Üyelerinin Mevcut Durumu ve Potansiyeli” projesi kapsamında paydaş toplantısı gerçekleştirildi.
Dicle Kalkınma Ajansı’nın 2020 yılı Teknik Desteği kapsamında Batman Fıstık Üreticileri Birliği tarafından yürütülen projenin paydaş toplantısına; Batman Ticaret Borsası Başkanı Arif Güneş, Batman Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Demir, Batman Ziraat Odası Başkanı Nizamettin Aydis, Ziraat Mühendisleri Odası Batman İl Temsilcisi Ebubekir Doğan, Avrasya Tarım Ekonomistleri Derneği Batman İl Temsilcisi İsa Akdaş, Dicle Kalkınma Ajansı Batman Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü İbrahim Erin ve teknik uzmanlar katıldı.
STRATEJİK RAPORLAMA İÇİN ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
Paydaş toplantısının açış konuşmasını Batman Fıstık Üreticileri Birliği Hifzullah Akdaş yaptı. Akdaş; bölgede yükselen değer olan ve çiftçinin yüzünü güldüren fıstık üretimi, üreticilerin durumu, pazarlama kanalları konularında mevcut durumu ortaya koymak ve stratejiler geliştirmek için bu raporu hazırladıklarını ifade etti. Batman’ın fıstık üretiminde kısa sürece hem üretim yapılan alan hem de üretim konusunda ciddi ilerleme kaydettiklerini söyleyen Akdaş, özellikle kurumsal işbirliği, arazi tahsisi ve tarım destekleri konusunda adımlar attıklarını ifade etti.
“BORSA’NIN DESTEĞİ SÜRECEK”
Batman Ticaret Borsası Başkanı Arif Güneş; “Batman Fıstık Üreticileri Birliği, bölgemizde yeşil altın olarak adlandırılan fıstığın bölge ekonomisini canlandırması ve kalkındırması yönünden çok önemli bir konuma getirmektedir. Batman Ticaret Borsası olarak ilk günden beri desteklerimizi sürdürmekteyiz. Bunun yanında fıstık üreticilerinin daha fazla kazanması ve mağduriyet yaşamamaları için, Antep Fıstığı lisanslı deposunun kurulması, TMO tarafından taban fiyatın belirlenmesi ve fındıkta olduğu gibi ürün bazlı desteklenmesi bu anlamda çok elzemdir” dedi.
SATIŞ VE PAZARLAMA, RİSKLER MÜZAKERE EDİLDİ
DETA Danışmanlık’tan Yönetim Danışmanı Mustafa Oğuz’un moderatörlüğünü yaptığı gerçekleştirdiği toplantıda Batman Fıstık Üreticilerinin; en başarılı olduğu konular, üretim, yönetim ve satış açısından iyileştirilmesi gereken yönleri rakipleri arasında ve pazarda sahip olduğu en önemli avantajları, geleceğe dönük satış ve pazarlama, riskleri, fıstık üreticilerinin öncelikli hedefleri gibi konular müzakere edildi.