SON DAKİKA
hava
Advert
Google News

OTOMOTİV SEKTÖRÜ SIKINTILI

Son Güncelleme :

2021-11-19 12:08:10

OTOMOTİV SEKTÖRÜ SIKINTILI

Teknoloji ve otomotiv sektörü, uzun zamandır çip tedariki nedeniyle büyük çaplı bir kriz yaşarken bu durumdan ikinci el piyasası da etkilendi. Otomotiv sektöründe çip sorunu yaşanması üretimi doğrudan etkileyen sorunlardan biri haline geldi. Sıfır kilometre araç fabrikalardan çıkamadığı için de aynı modelin ikinci el fiyatları Covid-19 salgının ilk başlarında olduğu gibi neredeyse sıfır araç fiyatına yakınlaşmaya başladı. Sıfır kilometre otomobillerin piyasaya sürülememesi ikinci el otomobil piyasasını etkilemeye başladı. Covid-19 salgını nedeniyle çip üretiminde yaşanan sorun otomotiv sektörünü derinden etkilemeye devam ediyor. Çip tedarikinde yaşanan sorun ikinci el otomobil fiyatlarına olumsuz yansırken sektör temsilcileri son günlerde piyasasının durgunluğundan yakınıyor.

HEM SIFIR, HEM DE 2. EL ARAÇLARDA DURGUNLUK

İkinci el araçlardaki artışın başlıca nedenin sıfır araçlarda yaşanan çip, tedarik sorunu olduğunu ifade eden sektör temsilcileri, çip sorunu nedeniyle otomobil talebinde yaşanan sıkıntıların hem sıfır hem de ikinci el araçların fiyatlarının yükselmesine sebep olduğuna dikkat çekiyor.

ÖTV matrahındaki düzenlemeyle birlikte tercihlerin ilk planda sıfır araçlara yöneldiğini belirten sektör temsilcileri, çip sorunun sıfır araçlarda neden olduğu tedarik sorunu nedeniyle vatandaşların ikinci el araçlara yönelmesinden dolayı araç fiyatlarının arttığını belirtiyor.

Otomobil piyasasında tedarik sorunu ve çip krizinin devam etmesi sebebiyle sıfır araçta stok sıkıntısı yaşanmaya başladığına dikkat çeken Derviş Dost, vatandaşların ikinci el araçlara yönelmesinden dolayı araç fiyatlarının yükseldiğini söyledi.

“BÖYLE GİDERSE BİRÇOK ESNAF KEPENK KAPATMAK ZORUNDA KALACAK”

İkinci el araç fiyatlarının yükselmesinden dolayı satışların olmadığından yakınan Dost, “Bayilerde aracın olmaması, doların hızlı bir şekilde yükselmesinden dolayı sattığımız aracın yerine araç koyamıyoruz. Çünkü araç fiyatları çok aşırı yükseliyor. Esnaf elindeki araçları korumak istiyor. Çünkü elimizdeki araçları sattığımızda yerine araç alamıyoruz. Dolar eğer bu şekilde yükselişini sürdürürse, araç satışı da olmazsa gerçekten durumlar çok vahim olacaktır. Çip sorunu, sıfır aracın olmamasından dolayı ikinci el araçların fiyatları çok aşırı derecede yükseldi. En büyük sorun ise sattığımız aracın yerine araç alamıyoruz. Asıl mesele budur. Hiçbir zaman böyle bir dönem yaşamadık. Pandemi süreci, ekonominin bu şekilde kötü gidişatı, doların yükselmesinin engellenmemesi, piyasanın kontrol edilememesinden dolayı zor günler yaşıyoruz. Şu an serbest piyasa değil, at koşturanların piyasası oluştu. Bundan dolayı büyük bir sıkıntı var. Böyle giderse birçok esnaf kepenk kapatmak zorunda kalacak” dedi.

“30-40 BİN LİRAYA SATTIĞIMIZ ARAÇ BU YIL 100 BİN LİRA OLDU”

Sıfır araçta tedarik sorunu ve çip krizinin dünya çapında devam etmesi sebebiyle yeterli stokların bulunamadığını ve taleplerin karşılanamadığını belirten Casim Hamurcu, “Şu an azda olsa satış oluyor ama vatandaş araba alamıyor. Çünkü vatandaş 40-50 bin liradan aşağı araç bulamıyor. Geçtiğimiz yıl 30-40 bin liraya sattığımız araç bu yıl 100 bin lira oldu. İkinci el araç fiyatları yükseldi. Şu anda sermayemiz eriyor. Esnaf olarak bu durumdan şikayetçiyiz. Dolar ve Euro’nun yükselmesi de bizi mağdur ediyor. 20 yıldır bu işi yapıyorum, böyle bir devalüasyon hiç görmedim. Araç fiyatları yerinde durmuyor. Her gün fiyatlar yükseliyor. Böyle saçma bir piyasa olmaz. Bu şekilde giderse birçok esnaf kepenk kapatır. Çünkü esnaf para kazanamıyor. Araç fiyatları yükseldiği için vatandaş aracı yatırım amaçlı alıyor. Çünkü 100 liraya aldığı araç 1 hafta sonra 110 lira oluyor. Bu şekilde araçlar yatırıma dönüştü. İkinci el araç fiyatlarının bu kadar yükselmesinin bir diğer nedeni de sıfır araçların olmamasıdır” ifadelerini kullandı.

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.