Hasan Kalyoncu Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Veysi İşler tarafından verilen konferansa Üniversite Rektörü Prof. Dr. İdris Demir, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Necmettin Sezgin, dekanlar, akademik ve idari personel ile öğrenciler katıldı. Konferansın açılış konuşmasını yapan Prof. Dr. İdris Demir, Batman Üniversitesinde bilişim alanında yapılan çalışmaları anlatarak Prof. Dr. Veysi İşler’in üniversite öğrencileri için önce bir webinara katıldığını, öğrencilerden gelen talepler üzerine kendisini bu kez de üniversitede misafir ettiklerini söyledi.
“ÖNÜMÜZDEKİ YÜZ YIL BİLİŞİM ÇAĞI OLACAK”
Dijital alanda farkındalığı artırmak amacıyla bu yönde çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Rektör Demir, önümüzdeki yüzyılın bilişim çağı olmasından dolayı öğrencilerin dijitalleşme ile ilgili bilgi sahibi olmalarını istediklerini sözlerine ekledi. Rektör Demir’in ardından söz alan Prof. Dr. Veysi İşler, çalışma alanlarına ilişkin katılımcıları bilgilendirdi. Bilgisayar grafiğinin uygulama alanlarına değinen İşler, “Uzayda bizlerin görmediği bir kara deliği ve bir uçağın maruz kaldığı hava dirençlerini simülasyonlar kullanarak görselleştirebiliriz. Tıp alanında da bu modelleri kullanabiliriz.” dedi. Simülatörlerin çok yaygın olarak kullanıldığını anlatan İşler, sinemada da kullanılan bu yöntem sayesinde çok gerçekçi üç boyutlu filmlerin üretilebildiğini ifade etti.
OYUNUN ÖNEMİ
Oyunların geliştiği günümüzde oyunlara çok zaman harcandığını anlatan Prof. Dr. Veysi İşler, oyunların gelişim süreçlerine dair bilgiler verdi. Oyunların insan gelişimi için çok önemli bir aktivite olduğunu anlatan İşler sözlerine şu şekilde devam etti: “CPU işlemci oyunlardaki grafikleri görmek için yeterli değildi. CPU’ya ek olarak özel işlemciler ortaya çıktı. Bu sayede büyük pazarlar oluştu ve ciddi kazançlar sağlandı. CPU geliştikçe de büyük oyunlar pazarda yerini bulmaya başladı.”
GERÇEKÇİ OYUNLARA VURGU YAPILDI
Metaverse’yi sanal dünyanın içine girebilmek ve orda yaşam alanı bulabilmeyi sağlayan teknoloji olarak tanımlayan Prof. Dr. Veysi İşler, metaverse sayesinde birçok alanda değişim ve dönüşüm yaşanabileceğini kaydetti. Aksiyon, macera, spor gibi alanların oyun sektörüne hitap ettiğini ifade eden İşler, bilgisayar oyunu yapmanın düşünüldüğü kadar kolay olmadığını açıkladı. Gerçek zamanlı uygulamalar ile katılımcıları anında bağlayabilmenin gerektiğini anlatan İşler, bu nedenle gerçekçi oyunlar üretilmeye başlandığını kaydetti.
OYUN SEKTÖRÜ ÇOK BÜYÜK
Oyun sektörünün gelişim ve değişim süreçlerine ilişkin detaylı bilgiler veren Prof. Dr. İşler, bilgisayar oyunları yapmanın zorluklarını ve modelleme yapmanın önemini anlattı. Türkiye’de binlerce stüdyonun oyun ürettiğini anlatan İşler, aynı zamanda bu alanın çok keyifli olduğuna dikkat çekti. Konferansın ardından öğrencilerin sorularını cevaplayan Prof. Dr. Veysi İşler, bu alanda önemli işler başarmış kişilerin girişimcilik hikâyelerini katılımcılarla paylaştı.