SON DAKİKA
hava
Advert
Google News

EĞİTİM SİSTEMİ KİTAP OKUMAYA ODAKLI BİR SÜRECİ MERKEZE ALMALI

Türkiye'de kitap okuma oranlarının diğer dünya ülkelerine göre çok gerilerde olduğunu, son dönemlerde sosyal medyanın bu oranı daha da gerilettiğini belirten Eğitimci-Yazar Kenan Çaplık, eğitim sisteminin kitap okumaya odaklı süreci merkezine alması gerek

Son Güncelleme :

2022-11-26 14:25:08

EĞİTİM SİSTEMİ KİTAP OKUMAYA ODAKLI BİR SÜRECİ MERKEZE ALMALI

Özellikle yeni neslin kitap okumayı önemsemediğini, bunda sosyal medyanın çok büyük etkisinin olduğunu ifade eden Çaplık, bu durumun ciddi bir sıkıntı olduğunu vurguladı. Sosyal medyaya hapsolan gençliğin her geçen gün daha da verimsiz, işlevsiz hale geldiğine dikkat çeken Çaplık, bu olumsuz durumun acilen önüne geçilmesi gerektiğini kaydetti. Başta Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere tüm kurumların, medyanın kitap okuma alışkanlığının kazandırılması için adeta bir seferberlik ilan etmesi gerektiğini ifade eden Çaplık, "Eğitim sistemimiz ilk emri 'oku' olan inancımız doğrultusunda yeniden inşa edilmesi gerekir." dedi.

"AZ OKUYAN BİR TOPLUMUZ"

Yeni neslin kitap okumaya ilişkin ciddi probleminin olduğunu belirten Çaplık, "Maalesef az okuyan bir toplumuz. Yeni neslin özellikle kitap okuma noktasındaki isteksizliği karşımızda daha büyük bir sorun olarak durmaktadır. Son istatistikler bize gösteriyor ki, Türkiye'de toplumun kitap okuma oranı diğer dünya ülkelerine göre çok daha alt sıralarda yer almaktadır." diye konuştu.

"ETKENLERDEN BİR TANESİ SOSYAL MEDYADIR"

İstatistiklere göre Türkiye'nin yılda kitap okuma oranının diğer bütün ülkelerin neredeyse gerisinde yer aldığına dikkat çeken Çaplık, kitap okuma oranlarının düşük olmasının birçok sebebinin olduğuna işaret etti. Çaplık, "Belki de son dönemin en büyük etkenlerden bir tanesi, sosyal medyanın olumsuz etkisidir. Zaten okumayan bir toplum olmamızla meşhur olmuştuk, sosyal medya da son dönemde var olan okuma gayretini de büsbütün ortadan kaldırmış bulunmaktadır. Elbette bunun önüne geçmek gerekiyor." dedi.

"YENİ NESİL BU ANLAMDA CİDDİ BİR SIKINTIYLA KARŞI KARŞIYA"

Eğitim sisteminin kitap okumaya odaklı süreci merkezine alması gerektiğini vurgulayan Çaplık, şöyle devam etti: "Hakeza üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve özellikle medyanın kitap okumanın önemini toplumun merkezine yeniden oturtması gerekiyor. Maalesef üzülerek söylememiz gerekiyor ki, bugün dizilerde, medyada, sosyal medyada kitap okumanın hiç önemsenmediğini, hatta gündeme dahi getirilmediğini görüyoruz. Bu da toplumun kitaba yönelik bakış açısını olumsuz yönde etkilemektedir. Özellikle yeni nesil bu anlamda ciddi bir sıkıntıyla karşı karşıya bulunmaktadır."

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.