2023-2024 eğitim-öğretim yılı, hayat şartlarının zorlaştığı, alım gücünün düştüğü, eğitim-öğretim masraflarının arttığı, iyileştirmelere ve yeni gelişmelere rağmen istenilen seviyeye gelinemediği bir zeminde, sorunların gölgesinde başlıyor.
Millî Eğitimin sürekli olarak eğitimde fırsat eşitliğinden, mesleki eğitimin niteliğinin artırılmasından, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması çabalarından bahsetmesine karşın, alandaki tecrübeleri görmezden gelen, eğitimin paydaşlarıyla yeteri derecede istişare etmeden hareket mantalitesi neticesinde bir türlü istenilen seviyeye ulaşılamıyor ve hedefler akamete uğruyor. Bu tür süreçlerin başarıya ulaşabilmesi için sürdürülebilir politikalar benimsemesi gerekir. Köklü sorunlara kalıcı çözümler ancak kararlı bir iradeyle mümkündür.
OKULLARIN İHTİYACI KARŞILANMALI
Okullara tahsis edilen ödenek ihtiyaçları karşılayacak şekilde artırılmalıdır
Okullar arasındaki nitelik farkının sebeplerinden biri de fiziki altyapı ve donanım eksikliğidir. Okulların laboratuvar, yabancı dil sınıfı, bilgisayar sınıfı ve ders kitabı haricindeki öğretim materyali ihtiyacı had safhadadır. Hâlihazırda eğitim kurumu yönetimlerinin kullanımına tahsis edilmiş ödenekler yeterli değildir. Özellikle mal ve hizmet fiyatlarının, etkisi her geçen gün hissedilen enflasyonist bir ortamda sürekli arttığı göz önüne alındığında, okullara tahsis edilen ödeneklerin de artırılması gereklidir. Eğitim-öğretim yılı başlamadan, sınıf ve öğrenci sayısı, personel sayısı gibi kıstaslar esas alınarak her okula ihtiyaçları karşılayacak ölçüde bir ödenek tahsisi için yetkililer çaba sarf etmelidir.
OKUL VE DERSLİK İHTİYACI
Eğitimde niteliği arttıran en büyük etmenlerden biri de normal eğitimdir. Son 20 yıldır yapılan dersliklere rağmen hala ilimizde yaklaşık 50 okulumuzun ikili eğitim yaptığı ve her geçen gün bu sayının arttığı bilinmektedir. Bu durum okul ve derslik ihtiyacımızın en önemli göstergesidir. Bunun dışında yeni yerleşim merkezlerinde de ciddi anlamda okullara ihtiyaç duyulmaktadır. Önceki yıllara nazaran son yıllarda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Batman’a yapılan okul yatırımlarının ciddi manada azaldığı gözlenmektedir. İlimiz bürokratları başta olmak üzere, tüm paydaşlarının yatırımların arttırılması konusunda büyük çaba sarf etmelidirler.
HAK ETTİĞİ SEVİYELERE GELEBİLMELİDİR
Eğitimde başarı sıralaması ekonomik verilerle eşdeğer oranlara sahiptir. Batman Türkiye ekonomik sıralamasında orta sıralarda yer almaktadır. Bu durumun tersine Batman şehrimiz ne yazık ki YKS ve LGS gibi ulusal sınavlarda sürekli en sonlarda yer almaktadır. Bu durum son bulmalıdır. Daha önceki yıllarda İstanbul’u ve birçok ili geçme başarısı göstermiştik. Hatta o yıllarda Hedef 15 gibi projeleriyle Batman il sırlamalarında ön sıralarda yer almıştır. Bunu tekrardan başarmak için tüm paydaşlarla birlikte bir eylem planı hazırlanmalıdır.
BİLİŞİMDE ÜRETİM MERKEZİ HEDEFİNİ DESTEKLİYORUZ
İlimiz ülkenin en genç nüfusuna sahip illerin başında gelmektedir. Bu kapsamda Batman Milletvekili Sayın Ferhat Nasıroğlu’nun ilimizde ilkokuldan başlayarak orta ve lise döneminde yazılım, yapay zeka ve kodlama eğitimlerine ağırlık verilerek, yetişen yeni neslin yapımı devam eden Bilim Merkezi aracılığı ile Batman’ın bilişimde bir üretim merkezi haline gelmesi hedefini destekliyoruz.”