SON DAKİKA
hava
Advert
Google News

GENEL BAŞKAN DİM: E-GAZETE YAYGINLAŞACAK

KGK, Beşinci İftar Buluşmasını Diyarbakır'da Gerçekleştirdi.

Son Güncelleme :

2024-04-04 16:51:48

GENEL BAŞKAN DİM: E-GAZETE YAYGINLAŞACAK

Küresel Gazeteciler Konseyi (KGK), Güneydoğu Anadolu bölgesinden il temsilcileri ve basın mensuplarını Diyarbakır'da bir araya getirerek geleneksel iftar buluşmasını gerçekleştirdi.

Güneydoğu Gazeteciler Cemiyeti Lokalinde Diyarbakır İl Temsilcisi Mehmet Çakan’ın ev sahipliğinde gerçekleşen iftar programına, Kürsel Gazeteciler Konseyi Genel Başkanı Mehmet Ali Dim, Bölge KGK İl Temsilcileri ve yerel medya yetkilileri katıldı.

İftar yemeğinin ardından konuşma yapan Diyarbakır İl Temsilcisi Mehmet Çakan, Ramazan ayının birlik ve beraberliği pekiştirdiği özel bir ay olduğunu belirterek, böylesi bir toplantıya ev sahipliği yapmaktan memnuniyet duyduğunu ifade etti ve katılımcılara teşekkür etti.

SOSYAL MEDYA GELENEKSEL MEDYAYI ETKİLİYOR

Küresel Gazeteciler Konseyi Genel Başkanı Mehmet Ali Dim ise konuşmasında, dijital dönüşümün gazetecilik sektöründeki zorluklarına değinerek, geleneksel medyanın dijitalleşme sürecindeki sıkıntılarını vurguladı. Ayrıca, sosyal medyanın geleneksel medyayı nasıl etkilediğini ve bu durumun sektöre yansımalarını ele aldı.

ÖNEMLİ DEĞİŞİMLER YAŞANIYOR

Küresel Gazeteciler Konseyi Genel Başkanı Mehmet Ali Dim, dijital dönüşümün Anadolu basını üzerindeki etkisini vurgulayarak, bu sürecin zorluklarını birlikte yaşadıklarını ifade etti. Dijitalleşmeyle birlikte basın sektöründe önemli değişimlerin yaşandığını belirten Dim, bu değişimin reform niteliğinde ve sancılı olduğunu söyledi. Daha adil bir resmi ilan dağıtım sisteminin olabileceğini ve bunun için çaba harcadıklarını dile getiren Dim, yazılı basının devam edemeyeceğini ve elektronik ortamda yayınlanan gazetelerin daha yaygın hale geleceğini ifade etti.

GELENEKSEL MEDYANIN ÖNÜNE GEÇMİŞ DURUMDA

Basın İlan Kurumu Genel Kurul üyesi olarak dijital dönüşümle ilgili yaşanan sorunları genel kurulda dile getiren Dim, "Genel kurulu üyesi ve sizleri temsil eden, orada bulunan biri olarak bulunduğum süre içerisinde özellikle dijital dönüşümle ilgili yaşadığınız sorunları ilgililere iletiyorum ve iletmeye devam edeceğim. Bu sürecin sancısız atlatılmasının mümkün olmadığını da biliyorum. Şu an geleneksel medyayı tehdit eden başka bir faktörden bahsetmek istiyorum. Sosyal medya, geleneksel medyanın önüne geçmiş durumda. Eğer sosyal medya kullanıyorsanız, bunu gözlemliyorsunuzdur. Bir tweet atıyor, bir Facebook veya Instagram paylaşımı yapıyorsunuz, binlerce kişiye ulaşıyorsunuz. Ancak geleneksel medyada bir haber yazmak, o haberi oluşturmak ve paylaşmak meşakkatli bir süreç. Sosyal medyada ise bunu birkaç saniye içinde veya dakikalar içinde yapabiliyorsunuz." şeklinde konuştu.

GELENEKSEL MEDYA OLMAZSA OLMAZIMIZ

Sosyal medyanın etkisini kendi haber sitelerine trafik olarak aktarmaları gerektiğini vurgulayan Dim, "Geleneksel medya olmazsa olmazımız, ancak sosyal medya şu anda geleneksel medyayı tehdit eden bir unsur haline geldi. Meslektaşlarımız da sosyal medya kullanıcıları, ancak maalesef birçoğu haberi doğrudan sosyal medyada paylaşıyor. Bu konuda yapılması gereken, haberleri kendi sitelerinde paylaşmak ve sosyal medyada sadece link paylaşımı yapmaktır. Sosyal medyanın etkisini kendi sitelerine trafik olarak yönlendirmeleri önemlidir. Bizim arkadaşlarımız maalesef haberleri doğrudan sosyal medyada paylaşıyorlar. Sosyal medyada paylaşılan haberlerin, gelire veya faydaya dönüşme potansiyeli ne kadar var? Bu durumda, Elon Musk ve Mark Zuckerberg gibi kişiler kazanç sağlarken, bizim üzerimizden para kazanılıyor." dedi. Son olarak, katılımcılardan gelen soruları cevapladı ve "Zor da olsa bu süreci atlatacağız. Ramazan ayı vesilesiyle bir araya gelmemiz, Cenab-ı Hakk'a şükretmemiz gereken bir durum. Ev sahipliği için Diyarbakır İl Temsilcimiz Mehmet Çakan'a da ayrıca teşekkür ederim." şeklinde konuştu.

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.