Batman 112 Acil Çağrı Merkezi'ne Ocak-Mayıs 2024 döneminde gelen 347 bin 702 çağrının yalnızca %18.52’si vakaya dönüşürken, %81.48’i asılsız ihbar olarak kayıtlara geçti. Bu asılsız çağrılar, vatandaşların can ve mal güvenliğini riske atıyor.
HAYAT KAYIPLARINA YOL AÇABİLİYOR
112 Acil Çağrı Merkezi, Emniyet, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman ve AFAD gibi acil yardım hizmetleri sunan kurumlara 7/24 hizmet veriyor. Ancak acil olmayan aramalar, gerçek ihtiyaç sahiplerinin yardım almasını engelleyerek, zaman zaman hayat kayıplarına ve kalıcı sakatlıklara yol açabiliyor.
HİZMET SEKTEYE UĞRUYOR
Bu asılsız çağrılar arasında; fatura sorma, elektrik, su ve doğalgaz firmalarını ilgilendiren konular, sessiz çağrılar ve argo konuşmalar yer alıyor. Bu tür gereksiz aramalar nedeniyle, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin hayati önemi olan hizmeti sekteye uğruyor.
3960 TL CEZASI VAR
112 Acil Çağrı Merkezi'ni gereksiz yere meşgul edenlere 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’na göre idari para cezası uygulanacak. İlk defa arayanlara 1.980 TL, ikinci defa arayanlara ise 3.960 TL idari para cezası kesilecek.
DESTEK BEKLİYORUZ
Yetkililer, vatandaşlardan acil çağrı hattını yalnızca gerçek acil durumlar için kullanmalarını, gereksiz aramalardan kaçınmalarını ve bu önemli hizmetin verimli çalışmasına destek olmalarını talep ediyor.