Batman Ticaret İl Müdürü Şehmus Kalkan yaptığı açıklamada, Tüketici Hakem Heyetine bu yıl içerisinde yaklaşık bin 521 başvuru yapıldığını, bunlardan bin 350’sinin tüketicinin lehine sonuçlandığını söyledi. Tüketici Hakem Heyeti olarak haksızlığa uğradığını düşünen vatandaşlara her zaman destek olduklarını ifade eden Kalkan, tüketici hakları kavramını halka anlatmak, tüketicilerde hak arama bilincini oluşturmak amacıyla Tüketici Hakem Heyetinin kurulduğunu kaydetti.
FİYATLARI ŞİKAYET EDEBİLİRSİNİZ
Kurdukları Tüketici Hakem Heyeti Komisyonunun, Türkiye’de en hızlı şekilde çalışan komisyon olduğunu belirten Kalkan, haksızlığa uğradığını düşünen vatandaşların sıkıntılarını ivedilikle çözmeye çalıştıklarını aktardı. Tüketim ile ilgili bilinmesi gerekenleri paylaşan Kalkan, "Alışveriş yapmadan önce alışverişinizin ekonomik ve ihtiyaca yönelik olduğundan emin olun. Fiş, fatura veya sözleşmenizin bir örneğini mutlaka alın ve saklayın. Satın alma işlemlerinde ek maliyetleri ve satış sonrası hizmetleri net olarak öğrenin. Hediye, çekiliş kuponu gibi vaatlere kanmayın. Fiyat etiketine dikkat ediniz. Etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı ile arasında fark olması halinde lehinize olan fiyatın uygulanması gerektiğini unutmayınız. Fiyat etiketi ile ilgili şikâyetlerinizi bulunduğunuz yerdeki ticaret il müdürlüklerine, belediyelere ve ilgili odalara yapabilirsiniz." dedi.
SÖZLEŞMELERE DİKKAT EDİN
Tüketicinin bir ürünü aldığı zaman tanıtma ve kullanma kılavuzlarını incelemesi ve garanti belgesini mutlaka alması gerektiğini hatırlatan Kalkan, "Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlamak üzere en az iki yıldır. Sözleşmede öngörülen koşullar sözleşme süresi içinde aleyhinize değiştirilemez. Satıcı veya sağlayıcının tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu ve sizin aleyhinize dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır ve bu şartlar kesin olarak geçersizdir." diye konuştu.