İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünden yapılan duyuruda, "Onuncu Kalkınma Planında, Bilgi Toplumu Stratejisinde ve 2016-2019 Ulusal e-devlet Stratejisi ve Eylem Planında vatandaşlarımıza verilen hizmetlerin elektronik ortama taşınarak, zaman ve mekandan bağımsız olarak hızlı ve güvenilir bir şekilde hizmetlerin sunulması e-devlet uygulamalarının tüm hizmetlerde ve yaşamın her alanında kullanılması devlet politikası olarak benimsenmiştir. Belirtilen bu hedefe ulaşmak için; nüfus ve vatandaşlık hizmetlerinde de e-devlet uygulaması başlatılmıştır, e-devlet şifresi ile güvenli kimlik doğrulama araçlarını kullanarak https://vatandas.nvi.gov.tr/AdresBeyan/VatandasLogin ve www.turki ve. gov.tr adreslerinden nüfus kayıt örneği veya yerleşim veri ve diğer adres belgesinin sorgulamasının yapılabilmesi, üretilen belgelerin fiziki veya elektronik ortamda ilgili mercilere verilebilmesi mümkün hale gelmiştir. Ayrıca e-devlet kapısı üzerinden geçici kimlik belgesi sorgulama ve doğrulama hizmeti de verilebilmektedir. 2007 yılında uygulamaya konulan Kimlik Paylaşım Sistemi ile Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü merkezi veri tabanında tutulan kayıtlar kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşılmaktadır. Yürütülen bu çalışmalar ile nüfus müdürlüklerindeki yoğunluğun azaltılması amacı ile vatandaşların yaşamım kolaylaştırmak, bürokratik işlemleri azaltmak, emek ve zaman kaybını önlemek ve hizmette etkinliği arttırmak amacıyla nüfus müdürlüklerine gitmeden, e-devlet kapısı üzerinden, e-devlet şifreleri ile nüfus kayıt örnekleri ile yerleşim yeri ve diğer adres belgelerini sorgulayabilmek ve söz konusu belgeleri temin etmeleri mümkün hale gelmiştir. 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına ilişkin yönetmeliğin 151. maddesinin 4. fıkrası gereğince e-devlet kapısı üzerinden alının belgeler, nüfus müdürlüklerinden alınan resmi belgeler ile aynı hukuki değere sahip olup tüm işlemlerde kabul edilmesi yasal zorunluluktur" denildi. (Bülten Haberi)