SON DAKİKA
hava
Advert
Google News

Eğitim-Bir Sen “Hem şiddeti, hem de uygulamaları protesto etti”

İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde bir araya gelen Eğitim-Bir Sen üyeleri “Öğretmen örselenmemeli, önemsenmeli” dedi. sendika Başkanı Mehmet Ergin, okuduğu basın açıklamasında uygulamanın ciddi bir haksızlık meydana getirdiğini söyledi.

Son Güncelleme :

1970-01-01 02:33:38

Eğitim-Bir Sen “Hem şiddeti, hem de uygulamaları protesto etti”

 

Ekim 2017 tarihli Kurum İdari Kurulu Çalışma Raporu’nda ‘pilot illerde uygulaması denenmeye başlanılan, öğretmen motivasyonunu olumsuz etkileyecek, çalışma barışını bozacak, kanuni dayanağı olmayan öğretmenlerin performans değerlendirmesi uygulamasına son verilmesi’ konusu üzerinde çalışma yapılması imza altında alınmasına rağmen böyle bir taslağın hazırlanması, söz konusu çalışmanın yapılmadığını, Bakanlığın, attığı imzanın gereğini yerine getirmekten imtina ettiğini gösterdiğini ifade eden Ergin, “Eğitimde; öğretmen açığı, mülakatla sözleşmeli öğretmenlik, ek ders esaslarındaki eşitsizlik, ders ücretlerindeki adaletsizlik, okulların bütçe sorunu, yabancı dil pilot uygulaması, rehberlik hizmetlerinin hizmetin özüne uygun kurgulanamaması, teftiş sistemindeki dönüşümün tamamlanamaması ve rehberlik ayağının ihmal edilmesi, ortaöğretime geçişte yeni sürecin soru işaretleri içermesi, alan değişikliği taleplerinin karşılanmaması, yer değişikliği sürecinde yaşanan sorunlar, öğretmene karşı giderek artan şiddet gibi, bir an önce yapılması gereken çok iş, çözüme kavuşturulmayı bekleyen onlarca sorun varken, bunlara yenilerini ekleyecek, çalışma barışını bozacak uygulamalarda ısrar etmek, yönetilmesi zor süreçlere yol açacaktır” dedi.

“HATA ve MAĞDURİYETLER ARTIYOR”

Mehmet Ergin, açıklamasının devamında ; “Performans değerlendirmesinin hukuki ve kanuni dayanağı yoktur. Performans değerlendirmesinin, herhangi bir analizin sonucu olmadığı gibi, neye hizmet ettiği de belli değildir. Performans değerlendirmesi uygulanabilir bir politika aracı değildir. Eşit olmayan şartlarda hizmet verenleri aynı kıstaslarla ölçmeye çalışmak hakkaniyete aykırıdır. Bakanlığın kurumsal performansı sorgulanmadan öğretmenin performansı değerlendirilemez. Eğitimin öznelerine değinmeyen performans değerlendirmesi puan toplamaktan başka bir amaca hizmet etmez. Performans değerlendirme sistemini uygulamaya koymaktaki gereksiz ısrar, hatalara ve mağduriyetlere sebep olacaktır. Mülakatla atamadan da sözleşmeli öğretmenlikten de vazgeçilmelidir. Şiddetin önlenmesi için ivedilikle tedbir alınmalıdır” şeklinde konuştu. (Mehmet İslamoğlu)

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.