Pasaport ve ehliyet işlemleri hizmeti vermeye başlayan nüfus müdürlüklerinde uygulamanın ilk günü yoğunluk vardı.
Nüfus müdürlüklerinde uygulamanın ilk günü sıkıntılar yaşandı. Nüfus personeli işlemleri henüz tam bilmediği için deneyimli polisler müdürlüklerde görev yaptı.
Buna rağmen bazı müdürlüklerde işlemler aksadı ve sıralar oluştu.
Ancak ilk hasebiyle pasaport ve ehliyet işleri de nüfus Müdürlüğüne alınınca kurum balık istifine döndü.
Hani işler zaten yoğundu birde bu ehliyet ve pasaport işi de verilince kurumdakilerin iş yükleri ciddi bir şekilde arttı.
Nüfus müdürlüklerine verilen fotoğraf, parmak izi ve imzanın bütün işlemler için geçerli olacağı yeni sisteme göre vatandaşlar ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezi’nden veya, “randevu.nvi.gov.tr” internet adresinden işlemleri için randevu alabilecek.
Bizde pek randevu alma gibi alışkanlık olmayınca kurum ana-baba gününe döndü.
“ilk gündür, yoğunluk azalır” dediğimizde personel acı acı söylendi.
“keşke öyle olsa, millet randevusuz gelecek, biz randevu alın deyince de bize kızacaklar” deyip, yoğunluğun duyuldukça artacağını söylediler.
Öte yandan; resmi, hizmet ve hususi pasaportların il nüfus ve vatandaşlık işleri müdürlüklerinden, diğer umumi pasaportların ilçe nüfus müdürlüklerinden temin edilecek.
Vatandaşlar bu ayrıma dikkat ederlerse farklı farklı yerlere giderek zaman kaybetmemiş olurlar.